سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت و تفکیک مجلات و نشریات موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران

مراحل ثبت و تفکیک مجلات و نشریات موزه کتابخانه سلطنتی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به پایان رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران؛ تعداد 2 هزار جلد مجله، نشریه، کاتالوگ و کتابهای درسی در موزه کتابخانه سلطنتی به صورت الفبایی عنوان کتاب، ثبت شد.  
در این راستا عناوین خارجی مربوط به مجلات تایم (TIME) به تعداد 88 جلد، نیوز ویک (NEWS WEEK) به تعداد 87 جلد، پوینت (POINT) به تعداد 19 جلد، لایف (LIFE) به تعداد 25 جلد و تعداد 202 جلد مربوط به کتب درسی سالهای مختلف تحصیلی مربوط به فرزندان خانواده پهلوی به همراه نام آنها شناسایی گردید.
همچنین حدود 169 کتابچه مربوط به برنامه بازدید رسمی خانواده پهلوی از کشورهای مختلف می باشد که جملگی حاوی صحافی به رنگ آبی سلطنتی هستند.
در این عملیات مجلات ایرانی موجود نیز از جمله تعاون، سخن، نشریه انجمن آثار ملی، خواندنی ها، پیک دریا و هنر و مردم مربوط به دهه های 40 و 50 شمسی در سالهای مختلف ثبت شدند.
شایان ذکر است کتابخانه اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با کاربری موزه ای در حال حاضر 23 هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف را در خود جای داده است که بسیاری از کتاب های چاپی این کتابخانه به خاطر صحافی های هنرمندانه و نفیس و نحوه بسته بندی می توانند مثل یک شی هنری مجذوب کننده باشند؛ قدیمی ترین کتاب در مجموعه غیر فارسی کتابی است که توسط JOSEPHUS FLAVIUS در مورد تاریخ قوم یهود در سال 1609 میلادی به زبان لاتین در پاریس به چاپ رسیده است و قدیمی ترین کتاب فارسی، دیوان حافظ به شرح سوری است که به ناصرالدین شاه قاجار اهدا شده بود؛ این کتاب در سال 1252 شمسی (1873 میلادی) در لایپزیک منتشر شده است.  
همچنین در این موزه کلکسيونی از آثار هنري با بیش از 350 اثر شامل تابلوهاي نقاشي و آثار حجمي که نشان دهنده بخشي از تاريخ هنر معاصر به ويژه جريان نوگراي هنر ايران در دهه 30 و 40 خورشيدي است در معرض دید قرار دارند./ص 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.