سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت عزم جدی برای محدودیت صادرات سنگ آهن

رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران با بیان اینکه سالانه حدود 17 میلیون تن سنگ آهن از کشور صادر می شود گفت :این امر به نفع منافع ملی نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، محمد رجایی امروز در نشست خبری اظهار داشت: جلوگیری از صدور مواد خام به عنوان یک مساله جدی در همه کشور ها مطرح است و اکنون باید از مسئولان ذیربط پرسید که چرا سنگ آهن به شکل خام از کشور صادر می شود.


وی افزود: برخی از صادرکنندگان سنگ آهن این موضوع را مطرح می کنند که صادرات این ماده معدنی با عیار پایین صورت می گیرد ، درحالی که باید پرسید چرا سنگ آهن کم عیار ایران برای فولاد سازان چینی با بعد مسافت هزاران کیلومتری همچنان دارای ارزش اقتصادی است و ما از آن بی بهره ایم .


رجایی تصریح کرد : چنانچه در ایران امکان بهره گیری از سنگ آهن کم عیار فراهم نشده ، چرا تاکنون دولت نسبت به این موضوع توجه لازم را نداشته و کماکان این رویه خروج سنگ آهن تداوم دارد .


وی ادامه داد: دست اندرکاران صنعت فولاد انتظار دارند تا حاکمیت تکلیف صادرات سنگ آهن را روشن سازد و با توجه به مشکل صنعت و بررسی همه جانبه آن به گونه ای به اتخاذ تصمیم مبادرت نماید که مصالح ملی نیز در آن دیده شود .


رجایی تاکید کرد: قیمت گذاری واقع بینانه برای سنگ اهن صادراتی ، نقش موثری برای حفظ حقوق ملت دربر دارد و درعین حال اعضای این انجمن با اصل صادرات این ماده معدنی مخالفت دارند ./عب

برچسب ها: سنگ آهن ، صادرات ، فولاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.