سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمول محاسبه قیمت اینترنت + جدول

کاربران باید توجه داشته باشند که حداکثر هزینه‌هاي دریافتی اولیه برای اتصال خط اینترنت پرسرعت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است که این هزینه شامل ۵ هزار تومان هزینه رانژه و دایری و تخلیه و ۹ هزار و ۵۰۰ تومان هزینه نصب و راه‌اندازی خواهد بود.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛سقف هزینه نصب و راه‌اندازی مبلغ ۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.و اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت، تحت هیچ عنوان مجاز به دریافت مبالغ اضافی همچون ایاب و ذهاب نخواهند بود و در همین حال هزینه خرید مودم به عهده مشتری است.




فرمول محاسبه قیمت اینترنت برای کاربران
هزینه‌هاي دوره‌اي متناسب با بسته‌هايي تعریف شده است و براساس فرمول هزینه پهنای باند بر حسب گیگابیت در ثانیه به علاوه هزینه اتصال براساس سرعت، قابل محاسبه خواهد بود که هزینه پهنای باند رقمی بین ۲ هزار تومان تا ۴۵۰۰ تومان و هزینه اتصال براساس سرعت بین ۲ هزار تومان تا ۱۲ هزار تومان خواهد بود که مجموع این دو، هزینه سرویس را شامل می‌شود. 

 به لحاظ ماهیت نامتقارن سرویس ADSL، ارائه‌کننده خدمات موظف است در محاسبه ترافیک مشتریان برای مجموع دریافت و ارسال به میزان ۲۵ درصد حجم ترافیک اضافی لحاظ کند. به عنوان مثال مشتری با خرید ۴ گیگابایت ترافیک عملا امکان استفاده از ۵ گیگابایت ترافیک اینترنت را دارد. 

در همین حال سقف نرخ اشتراک از ۱ به ۱۰ به ۱ به ۸ کاهش پیدا کرده و این به این معنی است که کیفیت و سرعت متوسط کاربران افزایش مي‌یابد؛ به عنوان مثال در نرخ اشتراک ۱ به ۱۰ حداقل سرعت یک مشترک دارای اینترنت با سرعت ۵۱۲ کیلوبیت به میزان ۲/۵۱ کیلوبیت است و این درحالی است که با نرخ اشتراک یک به هشت این سرعت برابر ۶۴ کیلوبیت خواهد بود.


رضوانی با ارائه یک مثال گفت: به عنوان مثال قیمت یک سرویس ۱۲۸ کیلوبیت برثانیه با ۵/۲ گیگابایت حجم دانلود براساس این فرمول، ۱۳ هزار و ۲۵۰ تومان خواهد شد. البته در صورت عدم استفاده سایر مشترکان امکان استفاده بیشتر پهنای باند و ارتقای سرعت وجود دارد که این شرایط به ندرت اتفاق مي‌افتد. 


برچسب ها: بازار ، اینترنت ، نرخ ، هزینه ، اتصال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.