سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/ استاندار چهارمحال و بختیاری؛

مسئولان اصفهان برای مدیریت مصرف آب جدی باشند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مسئولان استان اصفهان، باید برای مدیریت مصرف آب رودخانه زاینده رود اقدام جدی کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

علی اصغر عنابستانی، در جمع مدیران دستگاه های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری افزود: آب، سرمایه عمومی کشور و جزو انفال است و مردم و مسئولان این استان نیز مخالف انتقال آب نیستند به شرطی که سهم استان چهارمحال و بختیاری از این طرح ها رعایت شود.

وی تاکید کرد: بر اساس آمارها، میانگین مصرف آب شرب مردم استان چهارمحال و بختیاری، از میانگین کشوری کمتر است و به میزان بیش ازدو نیم برابر کشور، طرح های آبیاری نوین به منظور استفاده بهینه از منابع آبی اجرا شده است.

عنابستانی، با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب در کشور، تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری، تنها شش تا هفت درصد منابع آبی زاینده رود را مصرف می کند و به میزان سهم خود در مدیریت مصرف این منابع نیز اقدام کرده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مصرف آب شرب در اصفهان، 309 لیتر در ثانیه است در حالی که این میزان در کشور، 200 لیتر در ثانیه است و اگر در راستای مدیریت مصرف آب، اقدامی صورت نگیرد، با افزایش منابع آبی نیز مشکلی حل نمی شود.

وی گفت: 100 هزار هکتار زمین با اقلام پرمصرف در استان اصفهان کشت می شود و بر اساس آمارها، محصول برنج که در شهرستان های استان اصفهان کشت می شود، 10 برابر درختان هلو در استان چهارمحال و بختیاری، آب مصرف می کند.

عنابستانی افزود: باید حجم عظیم آب مورد استفاده در صنایع استان اصفهان نیز مدیریت شود./س

برچسب ها: مدیریت ، مصرف ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.