سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

250 هزار هکتار از مراتع استان چهارمحال و بختیاری واگذار شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری، از واگذاری 250 هزار هکتار از مراتع این استان، در قالب طرح های مرتعداری به بهره برداران این بخش خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

عطاءاله ابراهیمی، همزمان با هفته منابع طبیعی در جمع همیاران طبیعت استان چهارمحال و بختیاری گفت: طرح واگذاری 250 هزار هکتار دیگر از مراتع استان چهارمحال و بختیاری نیز آماده شده و در سریع ترین زمان به بهره برداران مردم واگذار می شود.

وی افزود: طی دو سال گذشته بیمه مراتع استان چهارمحال و بختیاری از 30 هزار هکتار به یکصد هزار هکتار افزایش یافته است و 20 هزار پروانه چرای دام نیز به روستائیان و عشایر این استان واگذار شده که به صورت مستقیم گذران زندگی یکصد هزار نفر را فراهم کرده است.

ابراهیمی، با بیان اینکه هم اکنون 17 هزار خانوار جنگل نشین در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد اظهار داشت: طرح صیانت از جنگل ها در 33 هزار هکتار جنگل شهرستان لردگان اجرا شده و به دلیل موفقیت های کسب شده در اجرای آن، این طرح از سال آینده در 10 هزار هکتار جنگل های بازفت اجرا می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه باید دیدگاه مردم را برای استفاده و حفاظت از منابع طبیعی جلب کرد گفت: متخلفان برای رسیدن به منافع کوتاه مدت اقتصادی، کرفس را که گونه گیاهی ارزشمند استان چهارمحال و بختیاری است از زمان غنچه زدن چیده و به فروش می رسانند.
وی، با بیان نیاز به وجود نیروی انسانی متخصص در حوزه آموزش و ترویج منابع طبیعی خاطر نشان کرد: امکانات و تجهیزات موجود استان چهارمحال و بختیاری، برای برخورد و پیگیری موارد غیرقانونی و توسعه زیربنای منابع طبیعی وجود ندارد.

ابراهیمی تصریح کرد: همزمان با هفته منابع طبیعی، یک و نیم تن بذر کرفس و یک هزار کیلوگرم بذر باریجه، برای رونق اقتصادی، دارویی و صنعتی استان چهارمحال و بختیاری توزیع شده است.

وی، با تشریح اینکه مشارکت مردمی در صیانت و حفظ منابع ملی و طبیعی مهم ترین دغدغه مسئولان استان است افزود: 300 نفر از مردم استان چهارمحال و بختیاری، به صورت افتخاری قرقبان اراضی منابع طبیعی و ملی هستند.
یک میلیون و 400 هزار هکتار شامل: 86.6 درصد مساحت استان چهارمحال و بختیاری را عرصه های ملی تشکیل می دهد که از این میزان، 78 درصد عرصه ها شامل: یک میلیون و 93 هزار هکتار را مراتع تشکیل می دهد/ع

برچسب ها: واگذاری ، مراتع ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.