سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

صنعت استان اردبیل رو به فلج شدن حرکت می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: صنعت استان با روند کنونی به سمت فلج شدن و نابودی حقیقی حرکت می‌کند و هیچ وضعیت رضایت‌بخشی را در این حوزه شاهد نیستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسین پیرمؤذن دیروز در جلسه کمیته تسهیل کشوری که در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، افزود: اگر روند فعلی تداوم یابد و فرصت‌سوزی‌ها به همین منوال ادامه پیدا کند، هشدار می‌دهم که کارها و برنامه‌ها با ابهام و ندانم کاری بسیاری از متولیان به سمت یک نابودی و نیستی واقعی حرکت می‌کند و قطعاً چرخ‌های تولید در استان متوقف و صنعت این خطه نیز فلج می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان بسیار متعدد و حل آنها نیز ریشه‌ای به نظر می‌رسد، گفت: در کمیته‌های مختلف فرعی و اصلی این مشکلات مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای برون‌رفت از آن نیز پیشنهاد شد که امیدواریم با همراهی مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران بانک‌های عامل این مشکلات برطرف شود.

پیرموذن همچنین افزود: 70 درصد مصوبات کمیته تسهیل کشوری در این استان خاک خورده است و هیچ حرکت منطقی را در پرداخت تسهیلات صیانت شاهد نیستیم به طوریکه برخی از این واحدهای معرفی شده نیز صلاحیت برخورداری از تسهیلات را ندارند.

رئیس اتاق بازرگانی استان در ادامه رابطه مستقیم تولید و اشتغال را یادآور شد و تصریح کرد:‌ تعطیلی واحدهای صنعتی علاوه بر ضربه جبران‌ناپذیر بر اقتصاد استان و کشور منجر به بیکاری کارگران و کارکنان این واحدها می‌شود که می‌تواند تبعات اجتماعی نیز به دنبال داشته باشد.

وی حادترین مشکل واحدهای تولیدی را سرمایه در گردش توصیف کرد و گفت: بانک مرکزی یکی از شرایط ارایه منابع و تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی را 60 درصد فروش سال گذشته مبنا قرار داده است این در حالی است که فروش واحدهای تولیدی در سال گذشته به علت بالا رفتن قیمت مواد اولیه، تورم و نوسانات نرخ ارز منجر به کاهش شدید تولید شده است.

پیرمؤذن خاطر نشان کرد: این تصمیم غیرمنطقی سبب شده که عملاً استفاده از تسهیلات برای واحدهای تولیدی غیرممکن شود./س

برچسب ها: اردبیل ، صنعت ، استان ، رو ، به ، فلج ، شدن ، است
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.