سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل هلال احمر بوشهر خبر داد

آموزش بیش از 28 هزار امدادگر داوطلب

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: امسال بیش از 28 هزار امدادگر داوطلب در سطح استان بوشهر آموزش‎های امدادی را فراگرفتند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، عبدالکریم شعبانزاده صبح امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار داشت: امسال دوره‌های گوناگون امدادی و کمک‎های اولیه در ابعاد گوناگون در قالب دوره‌های 75 ساعته، 35 ساعته، آموزش‎های مبتنی بر نیاز محلی و تمرین‎های امدادی در استان برگزار شد که بیش از 28 هزار نفر در آن شرکت کردند.

وی با بیان اینکه دوره‎های آموزشی شامل آموزش‎های عمومی و همگانی، آموزش امداد و نجات، کمک‎های اولیه و مهارت‎های داوطلبی است، افزود: در آموزش‎های عمومی و همگانی که 75 و 35 ساعته بود 18 هزار نفر شرکت کردند و آموزش‎های کمک‎های اولیه و امداد و نجات را فراگرفتند.

شعبانزداه آموزش مبتنی بر نیاز محلی را از دیگر آموزش‎ها اضافه کرد: در این برنامه آموزشی که شامل مقابله با آتش‎سوزی، اطفا حریق، راه‌های مقابله با سیل و زلزله، راه‎های پیشگیری از ایدز و هپاتیت است بیش از 9 هزار و 500 نفر شرکت کردند که عمده این آموزش‎ها در روستاهای استان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از برگزاری 102 مانور امدادی خبر داد و گفت: در این تمرین‎ها امدادگران برای مقابله با حوادث گوناگون آموزش‎های لازم را فرا گرفتند و هزار نفر امدادگر داوطلب شرکت کردند.

شعبانزاده توزیع لوح فشرده و بسته‎های آموزشی را از دیگر فعالیت‎های این جمعیت در سال 91 دانست و تصریح کرد: بیش از 276 هزار نفر در استان لوح فشرده آموزشی دریافت کرده‎اند که در آن انواع آموزش‎های امدادی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه آموزش‎های تخصصی برای مقابله با حوادث امسال ارائه شده است بیان کرد: این آموزش‎ها شامل امداد و نجات، تغذیه اضطراری، اسکان اضطراری و پشتیبانی در عملیات‎های امدادی بود که در 124 دوره و 2530 نفر از امدادگران آموزش دیدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر اضافه کرد: دوره‎های آموزشی تربیت مربی برای آموزش امدادی شهروندان برگزار شد که 50 نفر در این دوره شرکت کردند.
برچسب ها: امدادگر ، داوطلب ، بوشهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.