سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار سازمان ملل در خصوص با وضعيت پناهندگان فلسطيني در سوريه

"فيليپو گرندي" رئيس "آژانس امداد سازمان ملل متحد به پناهندگان فلسطین در خاور نزدیک" در سخنان روز دوشنبه اش نكات قابل توجهي را در رابطه با چالش هاي پيش روي پناهندگان فلسطيني خاورميانه همچون استقرار غيرقانوني و ضبط و مصادره پول ماليات مطرح نمود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پرس تي وي؛ وي در سخنانش بر لغو محاصره غزه توسط اسرائيل تاكيد داشت. غزه منطقه اي است كه 70% مردم آن پناهنده هستند.

اسرائيل متعهد شده كه فرصت هايي همچون ارائه خدمات تحصيلي و سلامتي-بهداشتي را براي پناهندگان فلسطيني كه به دليل شرايط خاص توانايي برخورداري از آنها را ندارند، تأمين نمايد.

از زمان خروج اجباري فلسطينيان از كشورشان در سال 1948 ( در دنياي عرب "نكبت" خوانده مي شود)،‌ پناهندگان فلسطيني مورد ظلم و ستم هاي بسياري واقع شده اند تا جاييكه هم اكنون نسل سوم و چهارم مردم فلسطين چيزي جز يك پناهنده بودن در ذهن ندارند.

در آن زمان احتمالا اتفاقي فاجعه بار تر از نا آرامي هاي سوريه نمي توانست باشد چراكه اين كشوردر دو سال گذشته اقامتگاه بيش از نيم ميليون پناهندهفلسطيني اي شده بود كه در حال حاضر به دنبال مأمن آرامش هستند. 

به اعتقاد "گرندي" بيشتر اين مردم هيچ تمايلي به مداخله در درگيري ها ندارند اما ناخواسته وارد آشوبي شده اند كه نقشي در آن نداشته اند و در نهايت هزينه آن را با جان خود پرداخت مي كنند مانند دو پناهنده اي كه دو هفته پيش در "يرموك" توسط تروريست ها به شهادت رسيدند. به زعم تروريست ها انان با دولت سوريه در ارتباط بودند و به همين دليل آنان را در كمپ شان به دار كشيدند.

اين طرز تفكر تمام فلسطينيان را تحت تاثير قرار خواهد داد و آنان را نيز بي گناه به كام مرگ خواهند كشاند. متاسفانه احتمال وقوع چنين حوادثي و قرباني شدن هزارن بي گناه فلسطيني در بعدي گسترده در ماه هاي آينده بسيار بالاست و بايد از سوي جهانيان محكوم شود. 

هفته گذشته ربودن 21 تن از نيروهاي حافظ صلح در بلندي هاي جولان اقدام ديگري از جانب تروريست هاي سوري بود كه توسط سازمان ملل محكوم شد. 

دسترسي ماموران سازمان ملل به پناهندگان فلسطيني در سوريه روز به روز خطرناك تر و مشكل تر مي شود.

برچسب ها: گرندی ، فلسطینی ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.