سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شفیعی با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی:

شعار کاندیداهای ریاست‌جمهوری به قصد عوام‌فریبی و کسب راي نباشد

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سياست‌خارجي مجلس، با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم، گفت: احترام به رقبا، پیگیری تبلیغات سالم از مسیر قانوني و حقوقی، جلوگیری از تخریب رقبا و اعلام برنامه‌ها و شعارهایی که قابليت اجرايي داشته باشد، از جمله مهمترین مولفه‌های اخلاق انتخاباتی است.

"نوذر شفیعی" نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم، گفت: معمولا در رقابت‌های انتخاباتی بیشتر بحث رقابت و سیاست مطرح است، منظور این است که هر کانديدايي تلاش می‌کند رقیب خود را با هر ابزاری از صحنه خارج کند. 

وی در ادامه تصریح کرد: چون این تعبير از رقابت‌های انتخاباتی، تصویر خشونت‌باري است، معمولا در کنار اصطلاح سیاست و رقابت اصطلاح اخلاق انتخاباتی نيز به کار می‌رود. 

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه منظور از اخلاق انتخاباتی وارد کردن مولفه‌های اخلاقی به انتخابات است، اظهار داشت: وارد کردن مولفه‌های اخلاقی به انتخابات یعنی نرم کردن مقوله انتخابات و سازنده کردن روابط میان رقبا، پیگیری تبلیغات سالم از مسیر قانونی و حقوقی، جلوگیری از تخریب دیگران که اين مباحث از جمله مهمترین مفروضات و مولفه‌های اخلاق انتخاباتی است. 

شفیعی با بیان اینکه هر کاندیدایی دارای شعار و برنامه خاص انتخاباتی است، گفت: شعارها و برنامه‌های کاندیداهای ریاست‌جمهوری باید با عمل منطق و قابلیت اجرایی داشته باشد و تنها به قصد عوام‌فریبی و کسب رأی نباشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کاندیدا ، رقابت ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.