سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

بزرگترین آفت اقتصاد روزمرگی و نبود نوآوری‌هاست

دبیر اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: بزرگترین آفت نظام اقتصادی نبود ایده‌ها و تفکرات جدید در حوزه اقتصادی است که می‌تواند آسیب‌های زیادی را نیز به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسین وثوقی ایرانی امروز در جلسه بررسی برنامه‌های عملیاتی سال 92 سازمان‌های مرتبط با تجارت خارجی و کمیته پایش این مجموعه در اتاق بازرگانی اردبیل افزود: در تدوین برنامه‌ها باید شرایط موجود را مدنظر قرار داده و بر اساس واقعیت‌ها تصمیم‌گیری شود.

وی گفت: اگر برنامه‌ها به صورت علمی،‌ کارشناسی و تخصصی و بر اساس واقعیت‌ها تدوین نشود، همچنان روزمرگی و رکود فعالیت‌ها را در حوزه تجارت خارجی شاهد خواهیم بود.

دبیر اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه برای توسعه تجارت خارجی داشتن برنامه‌های عملیاتی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ضروری است، افزود: در فرایند تجارت خارجی با مشکلات زیادی مواجه هستیم و این نشان می‌دهد که نقاط قوت و ضعف تجارت خارجی به درستی تحلیل نشده است.

وثوقی ایرانی با اعلام آمادگی کامل اتاق بازرگانی برای همکاری تنگاتنگ با دستگاه‌های مرتبط با تجارت خارجی و صادرات گفت: توسعه روابط تجاری با کشورهای دیگر و حضور موفق در بازارها مستلزم داشتن برنامه راهبردی و حمایت جدی بخش دولتی از بخش خصوصی است.

در ادامه این جلسه رئیس اداره توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز گفت: برای موفقیت در صادرات و نفوذ در بازارهای هدف باید چالش‌های موجود را در تجارت خارجی مورد توجه قرار داد.

عقیل شامی افزود: موقعیت استراتژیک و مرزی بودن استان اردبیل یک مزیت فوق‌‌العاده در تجارت خارجی محسوب می‌شود که باید از این پتانسیل‌ها و توانمندی‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه فرصت‌ها، تهدید‌ها و نقاط ضعف و قوت در صادرات و تجارت خارجی باید کالبد شکافی شود، گفت: برای حرکت رو به رشد در صادرات باید برنامه‌ها منطبق با واقعیت‌ها تدوین و شکل اجرایی پیدا کند.

رئیس اداره توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه افزود: ما در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید با تکیه بر توان تولید داخلی صادراتمان را گسترش داده و از واردات بی‌رویه پرهیز کنیم به شرط آنکه واردات ما عمدتا‍ً بر پایه مواد اولیه و فرآوری آنها در داخل استان باشد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.