سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد

تقویت شوراهای حل اختلاف برای کیفرزدایی

رئیس کل دادگستری استان گلستان از تقویت شوراهای حل اختلاف در زمینه قضازدایی خبر داد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "احمد فاضلیان" با بیان اینکه یکی از سیاست‌ها و رویکردهای قوه قضائیه قضازدایی و کیفرزدایی است، اظهارداشت: در نظام قضازدایی تلاش بر این است که مسایل و مشکلات مردم با روش­‌های غیرقضایی حل شود.

وی با بیان این که تقویت شوراهای حل اختلاف یکی از سیاست­های کلان قضازدایی کشور است، هدف از اجرای این طرح را کاهش ورودی پرونده به سامانه قضایی عنوان کرد و افزود: افزایش دقت و سرعت در رسیدگی­‌ها و کاهش هزینه­‌های رسیدگی به دعاوی از نتایج کاهش ورودی پرونده‌‌هاست.

این مقام قضایی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد شوراهای حل اختلاف در استان گفت: اعضای شوراهای حل اختلاف از معتمدان و افراد موجه جامعه هستند که این ویژگی امکان سازش در پرونده‌هاي ورودی به شعب این شورا را افزایش می­‌دهد.

وی با بیان این که در نظام­‌های غیرقضایی مسایل از طریق مصالحه و سازش حل و فصل می­‌شوند، افزود: این نوع از حل مشکل، پایدارتر از صدور حکم قضایی است.

رئيس كل دادگستري استان گلستان خاطرنشان كرد: افزایش دانش حقوقی مردم از طریق واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی، اعمال سیاست­‌های پیشگیرانه و دعوت مردم به حل و فصل کدورت­‌ها از طریق داوری، از دیگر اقدامات دادگستری استان گلستان در زمینه عملی کردن این سیاست کلان دستگاه قضایی کشور در سال­‌های اخیر است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: شورای ، حل ، اختلاف ، فاظلیان ، کیفر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.