سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره بهزیستی ساری:

صدور شناسنامه رایانه‌ای برای متکدیان مازندرانی

رئیس اداره بهزیستی ساری گفت: در اجرای ساماندهی متکدیان، برای این اقشار شناسنامه رایانه‌ای صادر شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، محمدعلی رنجبر صبح امروز در حاشیه بازدید از مرکز ساماندهی متکدیان شرق مازندران واقع در سمسکنده ساری، با بیان اینکه بهزیستی نظارت بر ساماندهی متکدیان را بر عهده دارد، اظهار داشت: هدف ما جمع‌آوری کیفی متکدیان در سطح شهر است تا رجعت دوباره به این مراکز نداشته باشند.

وی ادامه داد: در روند جمع‌آوری متکدیان مددجویان دستگاه‌های اجرایی حمایتی به مراکز خود باز می‌گردد.

این مسئول اداره شهرستانی با اشاره به اینکه صفر کردن افراد متکدی در هر جامعه‌ای غیرممکن است، یادآور شد: تکدی‌گری از دوران قبل از اسلام هم وجود داشت برای جمع‌آوری این اقشار نیازمند همه دستگاه‌های اجرایی متولی است.

رنجبر، برگرداندن متکدیان به خانواده‌های‌شان را گامی موثر در اجرای طرح ساماندهی عنوان کرد و ادامه داد: به دلیل مشکلات معیشتی برخی مددجویان دستگاه‌های حمایتی مستمری ماهانه خود را برای امرار معاش کافی نمی‌دانند و دست به تکدی‌گری می‌زنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ساری، اظهار داشت: تمامی متولیان ساماندهی متکدیان می‌توانند با رفع برخی از مشکلات معیشتی وجود این آسیب اجتماعی را در شهرها به حداقل برسانند.

وی ابراز داشت: با همکاری مرکز ساماندهی متکدیان در مازندران شناسنامه رایانه‌ای برای این اقشار ایجاد شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران نیز در ادامه گفت: در اجرای جمع‌آوری متکدیان اگر افراد بی‌سرپرست و بد سرپرست، کودکان خیابانی، افراد مسن و معلول باشند به سازمان بهزیستی معرفی می‌شوند.

فاطمه پور فاطمی افزود: برخی از مددجویان بهزیستی که بعد از پذیرش در مراکز ساماندهی متکدیان به خانه‌هایشان برگردانده می‌شوند به طور مستمر مورد نظارت مددکاران بهزیستی قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 30 درصد پذیرش شدگان مراکز ساماندهی متکدیان زیرپوشش بهزیستی قرار می‌گیرند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.