سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

10/ كارنامه دوستان و دشمنان انقلاب در فاصله 22 خرداد تا 22 بهمن 88

حمايت سازمان منافقين از كروبي و موسوي/ 13 آبان؛‌ ریزش شدید پشتوانه‌ای مردمی اصلاح‌طلبان

برگ برگ فتنه 88 حاوي در‌س‌هايي آموزنده و عبرت‌انگيز است؛ آشكار‌تر شدن هر‌چه بيشتر نقش ممتاز ولي‌فقيه و رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي (مد‌ظله)‌ در برون‌رفت از بحران‌سازي براندازان، اثبات عظمت ملت بابصيرت، دين‌مدار و ولايت‌محور ايران، عمق کينه دشمنان ملت و تفكيك صف دوستان انقلاب و نظام از دشمنان آن و ... همگي از در‌س‌ها و بركات فتنه 88 است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، 1388 هم تجديد حياتي براي 13 آبان‌ها و 16 آذر‌ها و 22 بهمن‌ها بود و هم منشا و مبدا تحولات نويني چون 22 خرداد و 9 دي بود.

22 خرداد تا 22 بهمن روز شمار 30 سال انقلاب بود. روند حوادث 88 ماهه پس از انتخابات به خوبي نشان داد "تجديد حيات نظام سياسي جمهوري اسلامي ايران" جامع ترين تعبير براي وصف تحولات اين برهه حساس پس از انقلاب است.

گزارش پيش رو يکي از مهم‌ترين روزهاي حوادث اين نبرد 8 ماهه ( 13 و 14 آبان ماه 88) را بررسي کرده است.

چهارشنبه، 13 آبان
 
 پارلمان نیوز نوشت: "اصلاح‌طلبان که در ماه‌های اخیر در قالب جنبش سبز حرکت اجتماعی کم نظیر و فراگیری را آغاز کرده‌اند با حضور در مراسم 13 آبان با اعلام مخلافت با سیاست‌های استعماری و استکباری، مطالبات و دغدغه‌های خود را که بعد از اعلام نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایجاد شده است بیان کردند، از ساعت 10 صبح از حامیان جنبش سبز در خیابان‌ها و میادین منتهی به خیابان طالقانی که سفارت سابق آمریکا در آنجا قرار داشت حضور یافتند.
 
از همان دقایق ابتدایی، برخوردهای پراکنده‌ای از سوی نیروها پرشکار حاضر با حامیان جنبش سبز صورت گرفت که در نهایت منجر به برخوردهای فیزیکی و گاهی درگیری‌های گاهی شدید در برخی نقاط شد. در این تجمعات حامیان جنبش سبز به انتقاد از محمود احمدی‌نژاد و حوادث بعد از انتخابات پرداختند و شعارهایی همچون مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر چین، مرگ بر روسیه، ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما، یا‌حسین میر‌حسین، کروبی زنده باد موسوی پاینده باد، کروبی دستگیر بشه ایران قیامت می‌شه، زندانی سیاسی آزاد باید گرددو... سر دادند.

 از سوي دیگر شنیده شده مهدی کروبی که قرار بود ساعت 10 صبح از میدان هفت تیر و میر حسین موسوی ساعت 11 از تقاطع طالقانی ولیعصر به سمت لانه جاسوسی حرکت کنند بنا به درخواست مقامات امنیتی در تجمع امروز شرکت نکرده اند با این حال برخی خبر از حضور کروبی در خیابان مفتح شمالی دادند.
 
رجانیوز در اخبار خود درج کرد:" در حالی که مدتها پیش تبلیغات گسترده‌ای توسط طیف موسوم به سبز برای روز 13 آبان آغاز شده بود حضور اقشار مختلف مردم، دانشجویان و دانش آموزان جریان فتنه را در حاشیه قرار داد.

مردم شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر منافق، مرگ بر دیکتاتور مخملی، هم غزه هم لبنان خط مقدم ماست، و سبز فقط سبز علی، لعنت بر سبز اموی، سر دادند و همچنین تصاویری از  شهیدان مطهری، بهشتی، همت و باکری را نیز به همراه داشتند. از طرف دیگر در حالی که اصلاح طلبان با پشتوانه رسانه‌های بیگانه و با صدور بیانیه‌های متعدد از مدتها پیش برای شرکت در راهپیمایی روز 13 آبان آماده می‌شدند حضور آنها تنها به پایتخت خلاصه شد و در عین حال فتنه گرانی که موفق بر هم زدن مراسم روز 13 آبان نشده بودند، در مواجهه با شعارهای پی در پی مردم به سمت خیابان‌های اطراف جمهوری ایرانی و... با آتش زدن سطل های زباله یا شکستن شیشه برخی اتوبوس‌ها به راه خود ادامه دادند اما در عین حال سیر تجمعات راهپیمایی‌های ماه‌های اخیر حکایت از ریزش شدید پشتوانه‌ای مردمی اصلاح‌طلبان و قرار گرفتن آنها در موضوع اپوزیسیون نظام دارد.

همچنین مهدی کروبی نیز در بین اقلیت اغتشاشگران حاضر  شده بود،‌ پس از حضور مردم خشمگین به سرعت گریخت. یاسر هاشمی رفسنجانی نیز با لباس مبدل در خیابان شهید بهشتی حضور پیدا کرده و به ساماندهی اغتشاشگران پرداخت.
 
ایسنا نوشت: حداد عادل به عنوان سخنران راهپیمایان تهرانی، در بخشی از اظهاراتش اعلام کرد: یکی از کاندیداها عصر روز انتخابات بدون هیج دلیلی منطقی، پیروزی قطعی خود را اعلام و صبح روز بعد بدون هیچ استنادی دروغ تقلب را اعلام کرد ولی در میان این جوسازی‌ها و فشارها آن کسی که مانند امام (ره) از آرای ملت صیانت کرد و برای تقویت بنیاد مردم سالاری دینی زیر بار جنجال آفرینی ها نرفت، مقام معظم رهبری بود.
 
وی در ادامه  با اشاره به بیانیه شماره 13 موسوي تصریح کرد: در بیانیه آقایان سخنی از ظلم و ستم آمریکا قبل و بعد از انقلاب نیامده و طبیعی است که به مذاق دشمنان خوش آید و بارها از صدای آمریکا از صدای آمریکا و بی بی سی پخش شود آنان در این بیانیه از مهم‌ترین واقعه 13 آبان یعنی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا سخنی به زبان نمی‌آوردند و این حیرت آور است؛ مگر می‌شود کسی در مورد 13 آبان سخنی بگوید اما از واقعه مهم آن حرفی به زبان نیاورد؟ کسانی که این بیانیه‌ها را صادر می‌کنند باید از خود بپرسند با این بیانیه‌ها دشمنان انقلاب را شاد و خوشحال کرده‌اند یا ملت ایران را؟  
 
حداد عادل تصریح کرد: آمریکا بر خلاف شعارهایی که در حمایت از آزادی و حقوق بشر سر می‌دهد همواره از دیکتاتورها حمایت کرده است و هیچ وقت حامی حکومت‌های مردمی نبوده است.

کروبي در راهپیمایی روز 13 آبان حضور یافت/ ابايي از دستگيري ندارد
 
محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی در گفتگو  با رادیو فردا گفت: آقای کروبی مطابق با وعده‌ای که به مردم داده بود، در راهپیمایی روز 13 ابان حضور یافت و به سمت میدان هفت تیر حرکت کرد، اما متاسفانه نیروی انتظامی و بخش‌هایی از نیروهایی که در آنجا حضور داشتند مانع رفتن وی به میدان هفت تیر شدند و درگیری‌هایی نیز صورت گرفت و بر اثر تماس با گاز اشک آور مهدی کروبی تا حدودی دچار ناراحتی پوستی شد.
 
وی همچنین اعلام کرد که کروبی آماده پرداخت هرگونه هزینه‌ای است و ابایی از دستگیری و موارد دیگر نخواهد داشت.
 
وی در پایان تاکید کرد: حادثه امروز از نظر ما تلاش از جهت ترور آقای کروبی بود و هر گونه مسئولیت این امر به عهده مقامات حکومتی است.
 
مسعود رجوی، رئیس گروهک تروریستی مجاهدین خلق( منافقین) با صدور بیانیه‌ای اعلام داشت: در روز قدس مردم ایران به میدان آمدند و گفتند و به روشنی گفتند: نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران یعنی که دجالیت و صدور تروریسم و ارتجاع و نعره‌های " قدس از طریق کربلا" به پشیزی نمی‌ارزد و دیگر اثر ندارد چنین بود که بر سر رژیم خراب شد همه چیز حکایت از یک اعزم فراگیر ملی برای سرنگونی رژیم منفور ولایت و رسیدن به آزادی و حاکمیت ملت دارد مبارک! اعتلای انقلاب دموکراتیک مردم ایران در قیام 13 آبان مبارک!
 
علیرضا مرندی، نمانیده مردم تهران در مجلس هشتم و وزیر بهداشت دولت هاشمی رفسنجانی در گفتگو ب با بخش خبری 20:30 گفت: تعدادی از افراد که نمادهای سبز رنگ با خود داشتند با چاقو و قمه و سنگ به ماشین ام حمله کردند در این حادثه که در یکی از فرعی‌هاي منتهی به خیابان مطهری انجام شد ماشین بنده مورد آسیب قرار گرفت و پس از تعقیب و گریز توانستم از دست آشوبگران فرار کنم.
 
وی ادامه داد: پس از خاتمه حمله آثار اجسام برنده و سنگین بر روی خودرو مشهود بود بر اثر این حملات روی سقف خودرو حدود 15 نقطه سوارخ شده بود و کاملا فرو رفته است همین اتفاق برای صندوق عقب افتاده و درهای خودرو هم با این اجسام آسیب دیده است.
 
مرندی افزود: افراد مهاجم مرتبا شعارهایی همچون مرگ بر حکومت دینی، راه موسوی ادامه دارد، مرگ بر دیکتاتور و امثال اینها سر می‌دادند و به رئیس جمهور هم اهانت کردند آنها همچنین خطاب به بنده می‌گفتند مرگ بر دیکتاتور!
 
وی ادامه داد: این اقدامات توحش است، این در حالی است که افراد نمادهای سبز مدعی مدنیت هستند مسئولان و سرکردگان قوم سبز باید بگویند از این نظام و مردم چه می‌خواهند، اگر آنها این حرکات طرفداران خود را قبول ندارند، چرا اعلام نمی‌کنند، چرا در سایت‌هایشان اطلاعیه نمی‌دهد و از این افراد تبری نمی‌جوید اگر این حرکات را قبول دارند باید پرسید از چه مدنیتی دم می‌زنند؟


پنج‌شنبه، 14 آبان، رد در حصر بودن میر حسین موسوی در روز  13 آبان
 
حسین کروبی فرزند مهدی کروبی در گفتگو با ایرنا با رد در حصر بودن میر حسین موسوی در روز  13 آبان گفت: ما اطلاع کافی داریم که میر حسین موسوی در حصر نبوده است و تنها نیروی انتظامی در اطراف فرهنگستان هنر حضور داشته است اما حصری در کار نبوده است به هر حال هر فردی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است چگونه پدر من می‌تواند در راهپیمایی حضور پیدا کند و حصری هم در کار نبوده اما آقای موسوی همیشه در زمان راهپیمایی در حصر هستند؟

اين گزارش ادامه دارد .....



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.