سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

تخصصی شدن موزه‌ها برای نمایش تاریخ و قدمت ارومیه

مدیر موزه ارومیه گفت: برای نمایش تاریخ و قدمت منطقه باید به سمت موزه‌های تخصصی برویم.

ناهید رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به آیین‌نامه 114 قانون برنامه چهارم توسعه و ماده 25 ساماندهی اموال تاریخی مصوب سال 84، اظهار داشت: بر اساس این قانون، نمایش تاریخ و قدمت کهن منطقه در قالب موزه‌های تخصصی بهتر صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شش هزار قلم اشیای تاریخی در گنجینه موزه ارومیه ضبط و نگهداری می‌شود، افزود: تعدادی از اشیای موجود در گنجینه شامل اشیایی هستند که برای نمایش در موزه مردم شناسی مناسب هستند.

رضایی ادامه داد: در گنجینه این موزه بیش از 25 هزار شیء تاریخی وجود دارد که در گروه‌های مطالعاتی، موزه‌ای، قاچاقی و مردم‌شناسی طبقه‌بندی شده‌اند.

مدیر موزه ارومیه با بیان اینکه در یک حفاری ممکن است 50 نوع شیء همسان به دست آمده باشد، گفت: از این گروه تنها یک جنس به نمایش گذاشته می‌شود و بقیه در گنجینه نگهداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه موزه ارومیه، دومین گنجینه تاریخی ایران است، خاطرنشان کرد: هزینه بازدید از این موزه با ارزش تاریخی که آثاری از هزاره‌های قبل از میلاد تا دوران قاجار در آن وجود دارد و همچنین موزه مردم شناسی و ساعت ارومیه 15 هزار ریال است./س

برچسب ها: ارومیه ، موزه ، گنجینه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.