سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصباحي‌مقدم:

افزايش 22 درصدي حقوق از ابتداي سال 92 اجرا شود

رئيس کميسيون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس گفت: افزايش 22 درصدي حقوق و مزاياي کارکنان شاغل، بازنشسته و مستمري‌بگيران کشوري و لشکري بايد از ابتداي سال 92 اجرايي شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم رئيس کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ابتداي جلسه علني امروز (سه‌شنبه 22 اسفند) و در جريان رسيدگي به لايحه بودجه سه‌دوازدهم کل کشور سال 92 پيشنهادي مطرح و از نمايندگان خواست با اين پيشنهاد موافقت كنند.

وي اظهار داشت: اين پيشنهاد، پيشنهادي است که هم قانون مصوب بودجه سال 1391 را شامل مي‌شود و هم از چارچوب قانون خارج نشده و نکاتي که مد نظر همکاران است در آن لحاظ شده است.

مصباحي‌مقدم ادامه داد افزود: در بودجه پيشنهادي اين کميسيون نيز بخشي براي مباحث عمراني که دغدغه تمام نمايندگان است در نظر گرفتيم و حداقل 60 هزار ميليارد ريال براي ابن بخش در نظر گرفته شده است که البته هر چه بيشتر شود بهتر است.

نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر تصريح كرد: حقوق و مزاياي کارکنان شاغل، بازنشسته و مستمري‌بگيران کشوري و لشکري نيز از ابتداي سال 1392 به ميزان 22 درصد افزايش داشته و براساس آن پرداخت خواهد شد.

مصباحي‌مقدم در ادامه تصريح کرد: در مورد هدفمندسازي يارانه‌ها نيز مباحثي در نظر گرفته شده است.

رئيس کميسيون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: لايحه بودجه سه‌دوازدهم سال 92 بايد مطابق سه ماهه اول سال 1391 به اجرا درآيد و برخي از اين منابع سه ماهه بودجه اختصاصي دستگاههاست و حداقل 50 هزار ميليارد ريال از هزينه‌هاي اختصاصي مطابق قانون پرداخت شود که منابع به جاي ديگري منتقل نشود.

مصباحي مقدم در پايان خاطر نشان کرد: همچنين تمهيداتي انديشيده شده است تا پيوند بين سه دوازدهم بودجه و لايحه بودجه کل کشور برقرار شود.

در ادامه اين جلسه احمد توکلي نماينده تهران و ديگر عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات طي تذکر آيين‌نامه‌اي گفت: ماده 188 آيين‌نامه داخلي مجلس تصريح مي‌کند چنانچه بودجه سالانه کشور تا تاريخ تعيين شده در اين آيين‌نامه به مجلس تسليم نشود، دولت موظف است لايحه چند دوازدهم بودجه را به مجلس تسليم نمايد و همچنين مجلس چند دوازدهم بودجه را برمبناي آخرين بودجه سالانه مستقل مجلس رسيدگي مي‌كند.

توکلي افزود: بنابراين پيشنهاد مطرح شده بودجه براي سه ماه است و لايحه سه دوازدهم نيست چرا که در آن احکام جديدي در نظر گرفته شده است و اين برخلاف قانون اساسي آيين‌نامه داخلي مجلس به شمار مي‌رود.

علي لاريجاني رئيس‌مجلس تذکر را وارد دانست و پيشنهاد لايحه دو دوازدهم در دستور کار نمايندگان قرار گرفت.
انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، بودجه ، توکلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.