سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد اشتون از اظهارات ضدصهیونیستی اردوغان

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه را درباره تشبیه صهیونیستم به جنایت بر ضد بشریت غیر قابل قبول خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ اشتون در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایان نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: به زعم اتحادیه اروپا، اظهار نظرهایی که درباره تشبیه صهیونیسم به جنایت علیه بشریت مطرح می‌شود، در حال حاضر و برای همیشه غیر قابل قبول است و مهم نیست چه کسی این اظهارات را بیان می‌کند.وی با این حال در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌داند این اظهارات را اخیرا اردوغان مطرح کرده گفت: واقعاً‌ نمی‌دانم وی چه گفته است.

این در حالی است که ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا تلاش می‌کند.اردوغان پیشتر در مجمعی وابسته به سازمان ملل در وین گفته بود: همانطور که درباره صهیونیسم، یهودی ستیزی و فاشیسم عمل شده است، اکنون ضروری است که اسلام‌هراسی نیز به عنوان جنایت علیه بشریت در نظر گرفته شود.

 بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز پیشتر از این اظهارات انتقاد کرده بودند.

                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.    
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
محمودزاده
۰۷:۱۶ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
شما زیاد به دل نگیرید او افتاب پرست است و هر ۲۴ ساعت یک موضع