سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی ها نشان می دهند:

مصرف نوشیدنی های کم کالری و غیرالکلی در ایام نوروز کاهش می یابد

برخی از بررسی ها نشان می دهند که در ایام نوروز، مصرف نوشیدنی های کم کالری و غیرالکلی تا حدودی کاهش یافته و در مقابل مصرف نوشابه و نوشیدنی های پرکالری و الکلی افزایش می یابد.

صدرالله کمالوند متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  همه افراد جامعه باید دقت کنند که در تمام اوقات سال اصول تغذیه ای ، اصول بهداشتی و اصول ایمنی مواد غذایی را رعایت کنند.

وی گفت: در ایام عید نوروز، متاسفانه اصول فوق کمتر از سوی خانواده ها مورد توجه قرار می گیرد که این موضوع قابل قبول نیست و می تواند سلامتی را به خطر اندازد.

کمالوند تاکید کرد: برخی از بررسی ها نشان می دهند که در ایام نوروز، مصرف نوشیدنی های کم کالری و غیر الکلی تا حدودی کاهش یافته و در مقابل مصرف نوشابه و نوشیدنی های پرکالری و الکلی افزایش می یابد.

وی یادآور شد: نوشابه ها و نوشیدنی های پرکالری و الکلی، به علت طعم خوب یا حالت محرکی که دارند، بدون توجه به ارزش غذایشان مورد پسند اغلب افراد بوده و به میزان زیاد به ویژه در ایام عید مورد مصرف قرار می گیرد.

کمالوند خاطر نشان کرد: برای برطرف شدن نیاز بدن به مایعات، آب بهترین نوشیدنی است و تا حد امکان باید از مصرف نوشابه های گازدار و ساندیس ها خودداری کرد./ع2
برچسب ها: نوشیدنی ، نوشابه ، غذا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.