سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیاستمدار اسلام ستیز هلندی به دین مبین اسلام مشرف شد

«آرنولد وان دورن» سیاستمدار اسلام ستیز هلندی، عضو سابق حزب «گریت ویلدرز» و حزب راستگرای «آزادی ضد مهاجرت»، به دین مبین اسلام مشرف شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد ترجمه شبکه قرآن و معارف سیما؛  «آرنولد وان دورن» معاون اسبق حزب راستگرای آزادی ضد مهاجرت و عضو سابق حزب گریت ویلدرز، طی یک تحول فوق العاده سیاسی و شخصیتی، به دین مبین اسلام گروید.
وی نخستین بار در مورخ 27 فوریه در اکانت شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر مسلمان شدن خود را با نوشتن جمله ای این چنین عنوان کرد: « آغازی نو» و سپس شهادتین را به زبان عربی در زیر این جمله نوشت.
 سال گذشته قبل از ترک کردن حزب آزادی ضد مهاجرت، وی یکی از حامیان سر سخت آقای «ویلدرز» رییس این حزب بود. ویلدرز سیاستمدار اسلام ستیزی سازنده فیلم موهن «فتنه» است. وی بارها در سخنانش کتاب مقدس قرآن را -معاذ ا...- یک کتاب فاشیستی عنوان کرده و اسلام را یک فرهنگ عقب مانده توصیف کرده است!
اقدامات اسلام ستیزانه «آرنولد وان دورن» و اعلام خبر ناگهانی مسلمان شدنش، مردم هلند را به شوک فرو برده است، به گونه ای که موجب ایجاد شک و شبهات زیادی در باره صحت و سقم این خبر در رسانه های این کشور و همچنین شبکه اجتماعی توییتر گشته است.
بعد از انتشار این خبر، اکانت توییتر وی مملوء از پیام های تحسین و تبریک شد و در مقابل عده ای نیز وی را به باد حملات شدید الحن و انتقادی قرار دادند، به همین دلیل سخنی از چرا و چگونگی مسلمان شدنش به میان نیاورد و تنها عنوان کرد که به اختیار خود مسلمان شده و دین او یک موضوع شخصی است و به زودی جزئیات بیشتری را در این باره به اطلاع مردم خواهد رساند.
وان دورن طی مصاحبه ای با شبکه الجزیره، با اعلام رسمی گرویدنش به دین اسلام تمامی شک و شبهات را از میان برداشت و اظهار کرد: این تصمیم، تصمیمی بسیار مشکل و سختی بوده و به آسانی گرفته نشده است.
آرنولد وان درون درباره چگونگی روی آوردنش به دین اسلام گفت: در ابتدا شهادت می دهم که خدایی جز خدای یکتا وجود ندارد و گواهی می دهم که محمد (ص) پیامبر و فرستاده اوست.
وی افزود: شعارها و اقدامات ضد اسلامی حزب گریت ویلدرز مرا بر آن داشت که درباره این دین تحقیق کنم. پس از آشنایی با یکی از همکاران مسلمانم در شورای شهر دنهاخ (لاهه)، و بحث های طولانی بیشتر، با دین اسلام آشنا شدم. همراه او به مسجد شهر رفتم که با استقبال گرم و محبت آمیز مسلمانان مواجه گشتم. من شخصی نیستم که به صورت کورکورانه از نظرات و عقاید دیگران پیروی کنم و با توجه به شنیده ها و گفته ها در مورد موضوعی قضاوت کنم، به همین سبب بیش از یک سال مشغول به خواندن قرآن کریم و تحقیق در مورد دین اسلام و مسلمانان شدم و مسجد شهر دنهاخ راهنمای من در این امر بود.
آرنولد وان درون در ادامه گفت: به خاطر داشتن سابقه در اقدامات اسلام ستیزانه، برخی من را به دلیل مسلمان شدنم خائن خطاب می کنند اما افرادی که من را می شناسند از من و تصمیمم حمایت می کنند. در گذشته اشتباهات بسیاری مرتکب شده ام اما با مسلمان شدنم احساس می کنم که سرانجام راه صحیح زندگی خود را یافته ام و از خداوند می خواهم که در این زندگی جدید من را هدایت کند./ص
برچسب ها: اسلام ، سیاستمدار ، رادیو ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.