سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی+ تصاوير

رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا با عنوان «اراده کلیدی» از صبح امروز در آب های نزدیک مرز کره شمالی آغاز شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شينهوا؛ این نخستین بار نیست که آمریکا و کره جنوبی رزمایش مشترک برگزار می کنند اما اهمیت و حساسیت این رزمایش به این علت است که کره شمالی به تازگی در اعتراض به فشارهای آمریکا و متحدانش به پیونگ یانگ ، قرارداد ترک مخاصمه بین دو کره را که در سال 1953 امضا شد یک طرفه لغو کرد.

کره شمالی همچنین از دیروز تماس خط مستقیم بین دو کره را که برای پیشگیری از وقوع برخوردهای نظامی در دریا بین دو کشور برقرار شده بود قطع کرده است.در رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی که از امروز به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت سیزده هزار و پانصد نیرو از جمله سه هزار و پانصد نظامی آمریکا به همراه ناو هواپیمابر ، ناوگان رزمی ، بالگردها و قایق های توپدار و جنگنده های شکاری به کار گرفته شده اند. 

مقامات نظامی کره جنوبی می گویند: این نخستین بار است که فرماندهی مشترک نیروی های نظامی شرکت کننده در رزمایش به عهده ژنرال «جیمز تورمن» فرمانده نظامیان آمریکایی مستقر در کره جنوبی است. مقامات کره شمالی روز یکشنبه اعلام کردند: تمام نیروهای نظامی و مردم این کشور با انواع تسلیحات پیشرفته زمینی دریایی و هوایی ازجمله هسته ای برای مقابله با آمریکا و کره جنوبی در آماده باش کامل هستند. 

درهمین حال «ریو کیل جائه» وزیر جدید اتحاد کره امروز تصریح کرد: گفتگو با کره شمالی باوجود تهدیدهای پیونگ یانگ و آزمایش های هسته ای این کشور ، حیاتی و ضروری است و دو کره باید به توافق نامه ترک مخاصمه احترام بگذارند و به آن پایبند باشند.درپی تهدیدهای کره شمالی امروز ارزش سهام در بازار بورس کره جنوبی سیزده درصد سقوط کرد و ارزش پول این کشور نیز در برابر دلار کاهش یافت. 



                        
برچسب ها: آمریکا ، کره ، رزمایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.