سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور دبیران شورایاری محلات منطقه 18 صورت گرفت ؛

بازدید از مراحل پایانی احداث ایستگاه های بخش جنوبی خط 3 مترو تهران

در آستانه فرارسیدن فصل همدلی ، دبیران شورایاریهای محلات منطقه 18 طی بازدیدی از بخش جنوبی پروژه خط 3 مترو پایتخت ، از مراحل پایانی تکمیل این پروژه مهم در بخش حمل و نقل عمومی دیدن کردند.

به گزارش سرويس اجتماعي باشگاه خبرنگاران،درجریان این بازدید گروهی که با هدف نشان دادن دستآوردها و پتانسیل مدیریت شهری در بخش حمل و نقل عمومی ترتیب داده شده بود، معاونین فنی و عمرانی ، اجتماعی و فرهنگی ، حمل ونقل ترافیک ، مدیر روابط عمومی منطقه و مدیر پروژه شرکت جهاد توسعه منابع آب ( مجری بخش جنوبی خط 3 مترو ) دبیران شورایاریهای محلات این بخش از پایتخت را همراهی می کردند.
 
تقی زاده مدیر پروژه شرکت جهاد توسعه منابع آب در جریان این بازدید به ارائه گزارش مبسوطی ازروند پیشرفت فیزیکی بخش جنوبی این پروژه و زمان بهره برداری از آن در سه ماهه ابتدای سال 92 پرداخت.
 
وی اظهار داشت : نیمه جنوبی خط 3مترو تهران در اولویت توسعه خطوط مترو قرار دارد و تاکنون این بخش بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
وي همچنین تأکید کرد : خط 3 مترو ،خطی است که جنوب غربی تهران را به شمال شرقی شهر متصل و از معابر و میادین مهم و پرتردد شهر همانند میادین راه آهن ، منیریه ، ولیعصر (عج) عبور می کند. این خط پس از تکمیل می تواند به یکی از پرمسافرترین خطوط مترو تهران تبدیل و نقش مهمی را در کاهش ترافیک و تسهیل ترددها ایفا کند.
 
به گفته این مقام مسئول،ایستگاهی که در تقاطع دو بزرگراه آیت ا... سعیدی و آزادگان واقع گردیده ، با 260 متر وسعت و شکلی جزیزه ای ( قرار گرفتن سکو بین خطوط ) بزرگترین و زیباترین ایستگاه مترو تهران می باشد.
 
تقی زاده در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به این نکته که بخش جنوبی خط 3 مترو ، بزرگراه آزادگان را به میدان حضرت ولیعصر (عج) متصل خواهد کرد،یادآورشد:فاز اول این ازخط مترو تهران ، میدان حضرت ولیعصر (عج) را به شهرک شهید محلاتی در شمال شرقی تهران متصل و فاز دوم آن نیز از مصلی تهران را به مینی سیتی در سال 93 احداث خواهد شد.
 
مدیر پروژه شرکت جهاد توسعه منابع آب ( مجری بخش جنوبی خط 3مترو) همچنین به افزایش ظرفیت جابجائی مسافر توسط مترو تهران در سال 2021 اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده روزانه 12 میلیون نفر جابجا و شرایط طوری خواهدشد که شهروندان با طی کردن تنها 1000 متر مسافت به خطوط این ناوگان حمل و نقل عمومی دست پیدا نمایند.
 
برپایه این گزارش ، دبیران شورایاریهای محلات منطقه 18 نیز در حاشیه این بازدید ، از زمان بهره برداری ایستگاه های بخش جنوبی خط 3 مترو یعنی ( سه ماهه اول سال 92 ) مطلع شدند. /ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.