سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم آغاز عمليات اجرايي خط لوله صلح ايران و پاكستان؛

احمدي‌نژاد: خط لوله گاز هيچ ارتباطي به موضوع هسته‌اي ندارد

رئيس‌جمهور با بيان اينكه عده‌اي براي اعمال فشار موضوع هسته‌اي را بهانه‌ قرار داده و حتي به اين بهانه با احداث خط لوله گاز هم مخالفت مي‌کنند، گفت: خط لوله گاز هيچ ارتباطي به موضوع هسته‌اي ندارد چرا كه با گاز طبيعي نمي‌توان بمب اتمي ساخت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم آغاز عمليات اجرايي خط لوله صلح (انتقال گاز ايران به پاكستان) با تبريك اين رويداد بزرگ و تاريخي به دو ملت ايران و پاكستان و ملت‌هاي منطقه گفت: اتفاقي كه امروز افتاد صرفاً برقراري يك خط لوله گاز نيست، بلكه برقراري اينگونه ارتباطات در زمينه‌هاي مختلف گاز، نفت، تجارت، تبادلات فرهنگي و سياسي حاكي از پيوندهاي عميق ملت‌هاي منطقه است كه در حقيقت يك روح، مكتب و راه واحدي را مي‌پيمايند.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه ملت‌هاي منطقه خاستگاه فرهنگي مشتركي دارند، اظهار داشت: همه ما با يکديگر برادر هستيم و آنچنان که عقل اقتضاء مي‌كند و تجربه هم نشان داده، مسايل منطقه فقط و فقط با برادري، همدلي و همكاري‌هاي همه ملت‌هاي منطقه حل خواهد شد.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه پيمودن راه پيشرفت و ترقي و استقرار امنيت كامل در سايه همدلي، برادري و همكاري ملت‌هاي منطقه است، تصريح كرد: خط لوله صلح نشان‌دهنده اين نگاه و اراده دو ملت و دو دولت ايران و پاكستان براي تقويت همكاري‌ها و برادري است.

وي با تاکيد بر اينکه امروز بر همگان آشكار شده كه دست‌هاي بيگانه از راه‌هاي دور به دنبال ايجاد فاصله، تفرقه و درگيري بين ملت‌هاي منطقه براي بست سلطه خود و چپاول ثروت ملت‌هاي منطقه هستند، اظهار داشت: تنها راه صيانت از استقلال، هويت، فرهنگ، ثروت و موجوديت ملت‌هاي منطقه، همدلي، همكاري و وحدت است.

احمدي‌نژاد گفت: باورم اين است كه اگر ملت‌هاي منطقه داشته‌ها و ثروت‌هاي خود را در خدمت همكاري و رشد ملت‌هاي منطقه قرار دهند، منطقه ما در علم، صنعت، پيشرفت، آباداني و بهداشت و درمان نيازي به وابستگي به ديگران ندارد؛ ديگراني كه حتي دارو را با تحميلات سياسي به ملت‌ها مي‌فروشند.

رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه ملت‌هاي منطقه بايد مكمل هم بوده و در كنار يکديگر قرار داشته باشند، اظهار داشت: ايران و پاكستان داراي منابع و استعدادهاي طبيعي و انساني ارزشمندي هستند كه با استفاده از آنها مي‌توانند نيازهاي يكديگر را تأمين كنند؛ البته همه كشورها از چنين ويژگي‌هايي برخوردار هستند و بايد در اين مسير گام برداشت.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينکه خط لوله گاز نمونه‌اي از اراده دو ملت ايران و پاكستان براي استفاده از همه ظرفيت‌ها در جهت تكميل و پيشرفت يكديگر و تأمين نيازهاي خود و بي‌نياز شدن از كساني است كه به دنبال تحميل و تسلط بر ما هستند، گفت: خط لوله گاز اقدام بزرگي است و مي‌تواند با توافق ساير كشورها به شرق و شمال پاكستان امتداد پيدا كند و مانند تار و پودي ملت‌ها را به يكديگر مرتبط سازد.

وي با تاکيد بر اينکه اين پروژه برادري، صلح و پيشرفت دو ملت و ملت‌هاي منطقه را تضمين خواهد كرد، اظهار داشت: ما با يكديگر برادر هستيم و مطمئنم هيچ عامل خارجي نمي‌تواند روابط عميق تاريخي و برادري دو ملت ايران و پاكستان را مخدوش سازد.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه امروز كساني به بهانه‌هاي گوناگون علاقمند هستند تا در امور كشورهاي ما کنند، خاطرنشان كرد: عده‌اي با پيشرفت ايران و پاكستان و ساير كشورها و ملت‌هاي جهان مخالف هستند و در اين مسير به عنوان نمونه براي اعمال فشار و جلوگيري از پيشرفت ملت ايران موضوع هسته‌اي را بهانه‌ قرار دادند و حتي به اين بهانه با احداث خط لوله گاز هم مخالفت مي‌کنند، در حالي كه خط لوله گاز هيچ ارتباطي به موضوع هسته‌اي ندارد و با گاز طبيعي نمي‌توان بمب اتمي ساخت؛ بنابراين نمي‌توانند و اجازه ندارند با احداث خط لوله مخالفت كنند.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: خط لوله گاز موجب ايجاد امنيت شده و صلح‌آفرين است و كساني كه مدعي دوستي با ملت ايران و پاكستان هستند، اگر با اين پروژه همراهي نمي‌كنند نبايد كارشكني كنند.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: انتظار داشتيم شركت‌هاي آنها در پروژه احداث خط لوله گاز از ايران به پاكستان سرمايه‌گذاري كنند، چرا كه گاز مي‌تواند موجب رفاه، آباداني، پيشرفت و صلح شود و آنان اگر واقعاً به دنبال صلح هستند مناسب بود كه در اين پروژه مشاركت كنند؛ اما امروز كه اين كار را انجام ندادند اجازه ندارند كارشكني كرده و يا تبليغات منفي انجام دهند.

رئيس جمهور اظهار اميدواري كرد تا پروژه انتقال گاز ايران به پاكستان به دست متخصصين دو كشور به سرعت كامل شده و جريان گاز هرچه زودتر برقرار شود تا مردم پاكستان از آن بهره‌مند گردند.

وي با اشاره به اهتمام آصف‌علي زرداري و دولت پاكستان براي اجراي خط لوله صلح گفت: شهادت مي‌دهم كه جناب آقاي زرداري و همكارانشان، پيگيري مستمري در اجراي اين پروژه داشتند و اصرار دارند كه خط برق نيز بين دو كشور متصل شود تا فرصت‌هاي بيشتري براي پيشرفت و رفاه مردم پاكستان فراهم گردد.
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.