سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه امروز؛

بودجه وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی بررسي شد

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بودجه وزارتخانه‌های دفاع، امور خارجه و ناجا را بررسی و ارزیابی کردند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که صبح امروز(دوشنبه) برگزار شد به بررسی و ارزیابی بودجه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور تقی‌زاده معاون برنامه و بودجه دفاع و همکارانش مورد بررسی قرار گرفت.

تقی‌زاده در گزارش خود با اشاره به موفقیت‌های پرافتخار صنایع دفاعی کشور گفت: حدود 28 گروه فنی و تخصصی برای آمادگی کامل دفاعی کشور در وزارت دفاع برنامه‌ریزی و طراحی می‌کنند.

وی افزود: دستاوردهای دفاعی کشور امروز در بخش‌های موشکی اعم از زمین به زمین، زمین به هوا، زمین به دریا و برعکس در شرایطی است که هر نوع تهدیدی را در منطقه خفه می‌کند.

معاون برنامه و بودجه وزارت دفاع خاطرنشان کرد: البته انتظار می‌رود با توجه به بودجه انضباطی سال 92، کمیسیون و مجلس شورای اسلامی عنایت لازم را داشته باشند تا بودجه مورد نیاز حوزه دفاع تأمین شود. در این جلسه پس از توضیحات مذکور، ردیف‌های اعتباری حوزه وزارت دفاع مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز بهروز کمالوندی معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه گزارشی از عملکرد بودجه سال 91 وزارت خارجه ارائه کرد و با اشاره به اهمیت دستگاه دیپلماسی کشور تخصیص اعتبارات مناسب به منظور حضور فعال در عرصه بین‌المللی و ایجاد فضای ارتباطی صمیمی و همکاری متقابل با کشورها از جمله همسایگان و همچنین ضرورت چابکی دیپلماسی کشور برای مقابله با توطئه‌ها و فتنه‌های آمریکایی‌ها و غربی‌ها علیه کشورمان در حوزه سیاست خارجی را ضروری دانست.

وی تصریح کرد: انتظار است که مجلس اقدامات و حمایت‌های لازم به منظور تأمین اعتبار مورد نیاز را انجام دهد.

سيدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفت: در ادامه این جلسه، بررسی اعتبارات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور تشکری و اشراقی همراه با رفیع‌نیا در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین سردار تشکری گزارشی از فعالیت‌های گسترده نیروی انتظامی در جهت تأمین امنیت در سراسر کشور را ارائه کرد.

نقوی‌حسینی گفت: نقاط استقرار و پاسگاه‌های نیروی انتظامی حوزه نظام‌ وظیفه، حوزه راهنمایی و رانندگی، پلیس امنیت، ‌امنیت مرزها و صدها مأموریت متنوع دیگر از جمله فعالیت‌های گسترده نیروی انتظامی است و همه این مأموریت‌ها نیازمند بودجه و اعتبارات مورد نیاز است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.