سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

افزایش ۳۰ درصدی جذب گردشگر نوروزی در استان همدان

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان گفت : در نوروز امسال زمینه سازی برای استقبال از 2 ميليون و 800 هزار گردشگر داخلي و خارجي فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ عليرضا ايزدي گفت: با توجه به افزايش پذيرش گردشگر در سال جاري پيش‌بيني مي‌شود آمار گردشگران نوروز 92 در همدان 30 درصد افزايش يابد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همدان با بيان اين که استان همدان مطابق يک برنامه هدفمند و در قالب طرح توسعه در حرکت است، گفت : گردشگري به عنوان يک صنعت پيشتاز در افق چشم‌انداز استان لحاظ شده و در همين راستا دستگاه‌هاي دولتي و بخش خصوصي همدان در تعامل هستند تا اين مهم را تحقق بخشند.
وي استقبال گردشگران داخلي از همدان را شاخص ارزيابي کرد و گفت: ارتقاي تأسيسات و خدمات گردشگري در استان بايد به گونه‌اي تحقق يابد که زمينه براي جذب گردشگر خارجي بيش از پيش مهيا شود.
ايزدي فعال شدن راه‌هاي ارتباط هوايي و ريلي را يکي از اصلي‌ترين زمينه‌هاي مساعد براي جذب گردشگر عنوان کرد و گفت: در صورت فعال شدن پروازهاي فرودگاه در همدان مي‌توان به حضور و جذب گردشگران خارجي در استان خوش‌بين بود.
وي تصريح کرد: مطابق برنامه‌ريزي‌هاي به عمل آمده در نوروز 1392مي‌توانيم 14 هزار و 500 مهمان را ميزباني کنيم که اين موضوع بيانگر افزايش ظرفيت هاي اقامتي در استان است.
ایزدی  برنامه‌هاي نوروزي همدان را در قالب جشنواره‌اي با عنوان صداي بهار شاد و مفرح توصيف کرد و گفت: برنامه‌ريزي‌ها به گونه‌اي است که هم‌استاني‌ها براي سفر به شهرستان هاي متعدد در استان نيز ترغيب شوند؛ چرا که در نوروز امسال بازارچه‌هاي صنايع دستي در شهرستان هاي 9 گانه استان به گونه‌اي برپا مي‌شود که بازديد از جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي را نيز به همراه دارد./س

برچسب ها: جذب ، گردشگر ، نوروزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.