سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

نقش موثررسانه ها در حراست از منابع طبیعی

رسانه ها نقش موثری در حراست از منابع طبیعی دارند وباید با تمام نیرو و توان نسبت به احیای و توسعه فضای سبز اطلاع رسانی کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران استان،گفت: منابع طبیعی نعمتی مهم ، حیاتی و گرانبها برای انسان ها به شمار می رود و همه باید نسبت به نگهداری از آن تلاش مضاعف را دستور کار قرار دهند.

اسكندري افزود: در سطح كشور 15 تا 20 تن فرسایش خاک در هكتار رخ می دهد كه این میزان در استان زنجان 15 تن در هكتار است.

وي با بيان اينكه  تعداد بهره برداران از مراتع بیش از ظرفیت مرتع استان است ادامه داد: ظرفیت مراتع استان زنجان هزارو 330 واحد دامی است در حالیكه هزار و 700واحد دام از این مرتع بهره برداری می كنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ، تعداد بهره برداران مرتع در استان زنجان را 28 هزار خانوار اعلام  و تصريح كرد:هر بهره بردار به طور میانگین 60 هكتار با 87واحد دامی مورد بهره برداری دارد.

اسكندري با اشاره به اينكه 390هزار هكتار از مراتع استان زنجان واگذار شده است ادامه داد: امسال 10 مورد مرتع به مساحت 15هزار هكتار به بهره برداران واگذار شده تا با مشارکت بهره برداران این مراتع احیاء شوند.

وي خواستار تعامل و همكاری صاحبان صنایع برای بهبود وضعیت منابع طبیعی  شد و خاطر نشان كرد:باید صاحبان صنایع در راستای توسعه فضای سبز مساعدت لازم را لحاط کنند./س


 

برچسب ها: رسانه ، حراست ، منابع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.