سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيش از 80 هزار زنداني آمريکايي در زندان انفرادي

بر اساس گزارشي که از سوي راديو ملي امريکا منتشر شده ، حدود هشتاد هزار زنداني امريکايي ۲۳ ساعت در روز را در حبس انفرادي به سر مي‎برند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه پرس تي وي ،‌ بر اساس اين گزارش، برخي از اين زندانيان بالغ بر ۳۰ سال است که در چنين شرايطي به سر ‎مي‎برند.
از آن‎جايي که گزارش‎هاي زيادي مبني بر به وجود آمدن ناراحتي‎هاي روحي و رواني در اثر حبس انفرادي متهمان وجود دارد، اداره فدرال زندان‎هاي امريکا براي اولين بار در نظر گرفته است تا سياست‎هاي خود در زمينه حبس انفرادي را مورد بازنگري قرار دهد.
زندان "ايسترن استيت" (Eastern State ) در فيلادلفيا که در سال ۱۸۲۹ تاسيس شده در حقيقت بنيان‎گذار حبس انفرادي در نظر گرفته مي‎شود.
بر اساس اين گزارش، ايده‎اي که به عنوان محرک و انگيزه حبس انفرادي افراد معرفي شده در حقيقت محروم ساختن زندانيان به منظور متحول کردن آنان است.
شان کلي مدير برنامه‎ريزي عمومي در اين مکان تاريخي در همين خصوص گفته است:  مسولان آن زمان بر اين باور بودند که منزوي کردن و حبس انفرادي افراد در جهت بهبود يافتن رفتار زندانيان موثر خواهد بود و آنان را براي زندگي آماده خواهد کرد ولي در عين حال شواهد زيادي هم وجود دارد که نشان مي‎دهند چنين اتفاقي هرگز در مورد زندانيان رخ نداده است.
به گزارش راديوي ملي امريکا، حبس انفرادي تقريبا هزينه‎هاي مربوط به بازداشت افراد را ۲ تا ۳ برابر افزايش مي‎دهد و براي هر زنداني بالغ بر ۶۰ هزار دلار در سال هزينه در بردارد.
بر اساس شواهد موجود که مبني بر اظهارات زندانيان است، زندانيان امريکايي که در سلول‎هاي انفرادي حبس مي‎شوند تجارب تلخي چون افسردگي‎هاي محرک خودکشي، قطع عضو، فراموشي، توهم و ديگر اختلالات روحي و رواني را پشت سر گذاشته‎اند.






تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.