سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقض حريم هوايي لبنان توسط هواپیماهای اسرائیلی

چهار فروند هواپیمای رژیم اسرائیل با تجاوز به حریم هوایی لبنان، بر فراز چندین منطقه از این کشور به پرواز درآمده‎ و عملیات جاسوسی انجام داده‎اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پرس تي وي؛بر اساس بیانیه‎ای که از سوی ارتش لبنان صادر شده، دو فروند هواپیمای رژیم اسرائیل روز یکشنبه با ورود به حریم هوایی لبنان، بر فراز روستای رمیش به پرواز درآمدند.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای اسرائیلی قبل از ترک حریم هوایی لبنان بر فراز چندین منطقه به پرواز درآمدند و سپس از طریق شهر الما الشباب واقع در مرز جنوبی لبنان، از این کشور خارج شدند.

از سوی دیگر، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین رژیم اسرائیل نیز روز شنبه به حریم هوایی لبنان تجاوز کرده و بر فراز روستای رمیش به پرواز درآمد.

بر اساس این گزارش، این هواپیما اسرائیلی که از راه دور کنترل می‎شد، ماموریت جاسوسی خود را با به پرواز درآمدن بر فراز چند منطقه از جنوب لبنان به خصوص در شهرهای زحله و بعلبک به انجام رساند.

هواپیمای بدون سرنشین رژیم اسرائیل پس از اتمام ماموریت خود، آسمان لبنان را روز یکشنبه از طریق روستای کفر کیلا واقع در ۹۶ کیلومتری جنوب بیروت پایتخت این کشور، ترک کرد.

بر اساس گزارش‎های موجود، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین دیگر رژیم اسرائیل نیز روز یکشنبه از طریق روستای الما الشباب وارد لبنان شد و ماموریت جاسوسی خود را بر فراز شهرهای ریاق و بعلبک واقع در جنوب این کشور انجام داد.

این هواپیمای اسرائیلی روز یکشنبه از طریق روستای رمیش، حریم هوایی لبنان را ترک کرد.

رژیم اسرائیل بر مبنای روزانه؛ حریم هوایی لبنان را بر خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، نقض می‎کند.

دولت لبنان، جنبش مقاومت حزب‎الله لبنان و نیروهای سازمان ملل متحد در لبنان موسوم به یونیفل، بارها نقض حریم هوایی این کشور از جانب هواپیماهای رژیم اسرائیل را محکوم کرده و اعلام کرده‎اند که این پروازها در تناقض آشکار با قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل متحد و حاکمیت لبنان، انجام می‎شوند.

قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد با برقراری آتش‎بس به تهاجم سال ۲۰۰۶ رژیم اسرئیل به لبنان، پایان داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.