سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

8/ كارنامه دوستان و دشمنان انقلاب در فاصله 22 خرداد تا 22 بهمن 88

نامه سرگشاده فرزندان هاشمي به رئیس قوه قضائیه/ خاتمی مجبور به ترک راهپیمایی روز قدس شد

برگ برگ فتنه 88 حاوي در‌س‌هايي آموزنده و عبرت‌انگيز است؛ آشكار‌تر شدن هر‌چه بيشتر نقش ممتاز ولي‌فقيه و رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي (مد‌ظله)‌ در برون‌رفت از بحران‌سازي براندازان، اثبات عظمت ملت بابصيرت، دين‌مدار و ولايت‌محور ايران، عمق کينه دشمنان ملت و تفكيك صف دوستان انقلاب و نظام از دشمنان آن و ... همگي از در‌س‌ها و بركات فتنه 88 است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، 1388 هم تجديد حياتي براي 13 آبان‌ها و 16 آذر‌ها و 22 بهمن‌ها بود و هم منشا و مبدا تحولات نويني چون 22 خرداد و 9 دي بود.

22 خرداد تا 22 بهمن روز شمار 30 سال انقلاب بود. روند حوادث 88 ماهه پس از انتخابات به خوبي نشان داد "تجديد حيات نظام سياسي جمهوري اسلامي ايران" جامع ترين تعبير براي وصف تحولات اين برهه حساس پس از انقلاب است.

گزارش پيش رو يکي از مهم‌ترين روزهاي حوادث اين نبرد 8 ماهه ( 26، 27 و 28 شهريور 88) را بررسي کرده است.


پنج‌شنبه، 26 شهريور، ترور نماينده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبري
 
واحد مرکزي خبر در خبري اعلام کرد: ماموستا محمد شيخ الاسلام نماينده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبري توسط افراد ناشناس در مقابل مسجدي واقع در سنندج، پس از اقامه نماز مغرب و عشا مورد سو قصد قرار گرفت و شهيد شد.

مهدي هاشمي رفسنجاني با صدور بيانيه‌اي نسبت به نام بردن نامش در دادگاه‌ها از سوي متهمان اعتراض نمود. وي در بخشي از اطلاعيه خود نوشت: "اکنون که در انجام ماموريت بررسي وضع دانشگاه هاي آزاد اسلامي خارج از کشور، در کشور دوست لبنان با مذاکره با مقامات مسئول، مشغول آماده سازي زمينه تاسيس ي دانشگاه جامع براي جوانان مسلمان لبنان و منطقه هستيم، به وضوح مي‌بينيم  که شانتاژها بار ديگر اوج گرفته که طبيعتا در انجام ماموريت بي اثر نيست."

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اطلاعيه اي اعلام کرد: " به اشخاص و جريان‌هايي که درصدد ريختن آب به آسياب دشمن صهيونيستي هستند هشدار مي‌دهيم چنانچه قصد هر گونه بي‌نظمي در راهپيمايي با شکوه روز قدس را داشته باشند با برخورد قاطع فرزندان شجاع و غيور ملت مواجه خواهند شد.

 
جمعه، 27 شهریور، خاتمی مجبور به ترک راهپیمایی روز قدس شد

حضرت آیت ‌الله خامنه‌ای در پی حادثه خونین تروریستی در کردستان شهادت ماموستا شیخ الاسلامی نماینده مردم  استان کردستان در مجلس خبرنگاران رهبری را تسلیت و تبریک گفتند.

ایشان در پیام خود تصریح کردند: لعنت خدا و رسول و مومنان بر آ‌ن خونخواران و مراکز اصلی پشتیبانی و فرماندهی آنان باد. مردم عزیز کردستان با بصیرت کامل  دشمنان خود را بشناسند و مسئولان امنیت استان مقابله کردستان با بصیرت کامل دشمنان خود را بشناسند و مسئولان امنیت استان مقابله قدرتمندانه با این آدمکشان محارب را در صدر برنامه‌های خود قرار دهند اینجانب ضمن تسلیت و تبریک به مردم استان کردستان به خصوص به خانواده‌های مصیب دیده یاد آن شهیدان بزرگوار به ویژه شهید عزیز جناب ماموستا شیخ الاسلام را گرامی می‌دارم و از خداوند رضایت و مغفرت و علو درجات آن را مسئلت می‌کنم.

پارلمان نیوز نوشت: از ساعتی پیش رئیس جمهور سابق و همیشه محبوب کشورمان سید محمد خاتمی در میان هزاران نفر از مردم حامی جنبش سبز در مسیر خیابان حجاب به سمت میدان فلسطین حاضر شد در حالی که حضور خاتمی با استقبال بسیار گسترده مردم روبرو شده بود گروهک فشار، به رهبری ابوالفضل شریعتمداری، آقازاده حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه تندرو کیهان با اطلاع قبلی از مسیر عبور خاتمی ناگهان به او حمله کردند، در لحظات ابتدایی آنها عمامه فرزند فاضل و باتقوای امام راحل را بر زمین انداختند و قصد ضرب و شتم رئیس دولت اصلاحات را داشتند با توجه به جمعیت انبوه مردم، بلافاصله مردم در برابر این گروهک تندرو ایستادند و جواب این تعرض را به خوبی به انها دادند همچنین پلیس ضد شورش با حضور به موقع مانع از ادامه تحرکات غیر اخلاقی و ضد انسانی این گروهک شد. بعد از این حمله خاتمی مجبور به ترک راهپیمایی روز قدس شد نکته جالب آنکه مردم حامی جنبش سبز در پاسخ به بلندگوها که مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا را سر می‌دادند یکصدا و با صدایی بسیار بلند شعار مرگ بر روسیه را سر می‌دادند. خبرهای رسیده از راهپیمایی امروز تهران حاکی از ان است که مهدی کروبی نیز در میان استقبال پرشور مردم و در میان حلقه‌ای که مردم برای جلوگیری از هر گونه  تعرضی به دور او زده اند از میدان هفت تیر به سمت دانشگاه تهران در حال حرکت است.

رجانیوز آورده بود: امواج خروشان ملت ایران به ویژه در شهر تهران موجب شد تا تفرقه افکنی که طی یک ماه اخیر مشغول سازماندهی به منظور اختلال در راهپیمایی پرشکوه روز قدس بودند، ناکام ماندند و صدها هزار نفر از مردم در صفوف به هم فشرده فریاد مرگ بر اسرائیل سر بدهند. مردم در تهران از مسیرهای هفت گانه در این اجتماع عظیم مردمی حضور یافتند و یک صدا علیه رژیم صهیونیستی و در تقویت آرمان ملت فلسطین شعار وحدت سر دادند. مهدی کروبی در میدان فلسطین تهران هنگامی که از خودروی خود پیاده شد با شعار مرگ بر منافق راهپیمایان مواجه شد که همراهان کروبی در اقدامی ناشایست به سمت مردم گاز اشک آور پرتاب کردند و وی را سوار ماشین کرده و از محل خارج شدند. همچنین میرحسین موسوی در چهارراه ولی عصر (عج) در جمع حدود صد نفر از هوادارانش حضور یافت اما دقایقی بعد از محل خارج شد اخبار درگیری های پراکنده در بلوار کشاور ازسوی حدود دویست نفر از افرادی که با رنگ سبز حاضر شده اند نیز مخابره شده است و به نظر می‌رسد این افراد قصد دارند به هر نحو ممکن در صفوف صدها هزار نفری ملت اخلال کنند.


برخي اغتشاشگران در آخرین جمعه ماه رمضان، مشغول کشیدن سیگار و نوشیدن آب معدنی بودند

فارس اعلام کرد: تعدادی از افرادی که با نشانه‌های سبز در روز قدس حاضر شده بودند، ضمن حمله به اماکن عمومی و آتش زدن موتورسیکلت‌ها در آخرین جمعه ماه رمضان، مشغول کشیدن سیگار و نوشیدن آب معدنی بودند.

همچنین سایت بی بی سی فارسی و سایر رسانه‌های بیگانه از صبح امروز به دنبال درو کردن کاشته‌های خود در جهت سواستفاده از روز قدس و اخلال در روند برگزاری این راهپیمایی با استفاده از طرفداران موسوی بودند که به واسطه حضور گسترده مردم و فریادهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر منافق، مرگ بر مزدور آمریکایی، به بن بست خوردند. البته فعالیت هم سوی برخی رسانه‌های وابسته به جریان دوم خرداد داخل کشور در جهت سیاست‌های این رسانه‌های بیگانه به حدی بود که بی بی سی فارسی علاوه بر نقل برخی اخبار به نقل از این رسانه ها لینک ثابت سایت مذکور را نیز درصفحه خود قرار داده بود.

ایلنا نوشت: رئیس جمهور در اجتماع عظیم مردم روزه دار تهران در روز قدس تاکید کرد برادران و خواهران مسلمان ما را قطعه قطعه می‌کنند ایستادگی در برابر ظلم و حمایت از مظلوم یک  اصل مسلم اعتقادی ما مسلمانان است امام عزیز ما فرمود در هر کجای عالم که ظلم باشد ما هستیم. فرمود تا ظلم هست مبارزه هست و تا مبارزه هست به فضل الهی ما هستیم وی تاکید کرد: اصل موجودیت رژیم صهیونیستی توهین به کرامت انسان‌ها است.

ایلنا در خبرهاي خود نوشت: سید احمد خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران گفت: حضرت علی (ع) فرمودند اگر خوارج نهروان کاری با کار ما نداشته باشند کما اینکه مخالف باشند ما هم کاری با آنها نداریم و می‌توانند زندگی شان را کنند و اگر اهل بحث، مناظره و حرف حساب باشند با آنها مناظره می کنیم اما اگر بخواهند افساد کنند با آنها می جنگیم که این سیره علوی است و از مصادیق بازر افساد نیز براندازی است.


کروبي در حلقه افرادي که روز قدس شعار "نه غزه نه لبنان" را فریاد می‌زدند

بخش خبری 20:30 صحنه‌هایی از حضور کروبی در میان افرادی را منتشر ساخت که در جریان راهپیمایی روز قدس شعار "نه غزه نه لبنان" را فریاد می‌زدند.

ابوالفضل شریعتمداری فرزند مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفتگو با رجانیوز گفت: سایت پارلمان نوز ارگان فراکسیون اقلیت (اصلاح‌طلبان) مجلس دربخشی از خبر خود در مورخ 27 شهریور ماه با کد 3691 مدعی حمله من به خاتمی شده است که این خبر از اساس کذب محض بوده و با علم به این مطلب بدون هیچ سندی و مدرکی این سایت مبادرت به انتشار آن کرد، لذا به دلیل نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از سایت پارلمان نیوز به دادسرای کارکنان دولت شکایت و خواستار رسیدگی به آن هستم.

پارلمان نیوز ارگان رسمی فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی نوشت: همسر جواد امام در خصوص اخباری مبنی بر دستگیری دخترش (عاطفه امام) در روزهای گذشته با تاکید بر اینکه ربوده شدن و دستگیری وی کاملا منتفی است گفت: دختر بنده در اقدامی ماجراجویانه و با توجه به شرایط خاص روحی و روانی ناشی از دستگیری پدرش که موجب نگرانی خانواده و بنده شده بود چنین اقدامی را کرد و من به همین علت از همه عذرخواهی می‌کنم همسر جواد امام با بیان اینکه متاسفانه اقدام و مصاحبه من به عنوان مادر، واکنش احزاب و رسانه ها را در پی داشته است اظهار داشت من به عنوان مادر و از روی نگرانی اقداماتی برای پیگیری وضعیت دخترم انجام داده ام و برخی از دوستان و نزدیکان نیز از وی خیرخواهی، واکنش هایی را به دلیل وضعیت خانوادگی ما از خود نشان  دادند، که موجب خبری شدن این مسئله و کشیدن آن به مطبوعات شد البته در اینجا باید از تمام عزیزان و دوستانی که درگیر این ماجرا شده اند و به جهت عواطف انسانی و اعتقادی موجبات ناراحتی آنها به وجود آمد، عذرخواهی کنم.

 
شنبه، 28 شهریور، نامه سرگشاده فرزندان هاشمي به رئیس قوه قضائیه
 
شبکه ایران اعلام کرد:" روزنامه اعتماد در شماره امروز خود تصویری را در صفحه اول به چاپ رساند که مخاطبانش را به حضور گسترده سبزها در راهپیمایی روز قدس متقاعد کند این تصویر البته برای دو دسته عجیب بود، نخست آن ها خود به راهپیمایی رفته بودند و اتفاقا از مسیر خیابان کریم خان به سوی دانشگاه تهران رفتند و بازگشتند؛ آن ها تمام جمعیتی که مشاهده کردند، بسیار کمتر از تصویر چاپ شده در روزنامه اعتماد بود. دسته دوم کسانی بودند که به راهپیمایی روز قدس نرفتند و از تلویزیون تصاویر ارسالی را مشاهده کردند؛ تصاویری که با بالگرد ثبت شده بود هم حاکی از جمعیت چند صد هزار نفری مردمی بود که با حضورشان در خیابان کریمخان جمعیت پراکنده سبزها را ناپدید کرده بودند. مقایسه همه تصاویر و از جمله تصویری که روزنامه اعتماد در سایتش منتشر کرد، در همان نگاه اول مشخص می کند که تصویر اول این روزنامه کاملاً دستکاری شده است؛ عکس روزنامه حتی با عکس سایت روزنامه اعتماد هم تفاوت های مشهودی دارد مقایسه ی قسمت های مختلف عکس صفحه ی اول این روزنامه هم مشخص می‌کند که عکس صفحه اول روزنامه اعتماد و همچنین سایت آن، نه یک عکس بلکه مجموع دو یا چند عکس می‌باشد که در هم ادغام شده است".
 
آینده مي‌نويسد: مهدی، یاسر، محسن، فاطمه و فائزه هاشمی در نامه ای سرگشاده به رئیس قوه قضائیه نوشتند:" استدعا داریم که دستور فرمایید، مرجعی صلاحیتدار، مستقل و با اختیارات کامل، و دور از بازی‌های سیاسی، رسیدگی به شایعات و اتهامات ( وارد شده به خانواده هاشمی رفسنجانی) را در دستور کار خود قرار دهد و نتایج را به اطلاع ملت فهیم و رشید ایران اسلامی و مسئولان محترم کشور برساند"
 
قدرت الله علیخانی عضو فراکسیون اقلیت مجلس در گفتگو با پارلمان نیوز گفت:" برخوردی که با رئیس جمهور سابق کشورمان صورت گرفته است به نوعی مخالفت با آرمان‌های نظام تلقی می‌شود"
 
در پی تکذیب خبر ربوده شدن عاطفه امام از سوی مادر وی، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: " پیرو نامه سرگشاده مورخ 88.6.17 درباره ماجرای ناپدید شدن دختر آقای جواد امام به اطلاع می‌رساند آن نامه با انگیزه‌های انسان دوستانه و دفاع از حقوق یک عضو سازمان و در پی دو مصاحبه مادر عاطفه امام با رسانه های جمعی مبنی بر بازداشت غیرقانونی دخترش و وادار کردن او با اعتراف های ناشایست نگارش یافت و اکنون که مشارالی ها طی مصاحبه‌ای اعلام داشته است ماجرای بازداشت دخترش صحت نداشته و تنها ادعاهای دختری نوجوان بوده است که به انگیزه‌های احساسی و عاطفی آن را مطرح کرده است طبعاً ما نیز به منظور رفع هر گونه شبه و سوء تفاهمی وظیفه خود می دانیم، مطالب مربوط به این موضوع در نامه مذکور را منتفی اعلام می‌کنیم"
 
رجانیوز آورده است:" حضور شمس الواعظین سردبیر روزنامه‌ای زنجیره‌ای در دولت موسوم به اصلاحات در یک مهمانی سفارت سعودی در تهران از ارتباطات وی رمزگشایی کرد.

وی که پای ثابت برنامه‌ای شبکه ی تلویزیونی العربیه است و در گفتگوی تلفنی با این شبکه به بیان اظهارات ضد نظام می پردازد، هفته ی گذشته در مهمانی مجللی که به مناسبت معرفی سفیر جدید عربستان در تهران از سوی سفارتخانه ی سعودی برگزار شد، به عنوان مدعو ویژه حضور یافت. وی در حالی در این مهمانی که در باشگاهی در فرمانیه تهران برگزار شد شرکت کرده است که شبکه العربیه با رویکرد ضد ایرانی و وابستگی محرز به خاندان سلطنتی سعودی، از وی به عنوان یک کارشناس نسبتاً ثابت در تحلیل اوضاع ایران مطابق میل گردانندگان این شبکه یاد می‌کند."
 
اين گزارش ادامه دارد ....
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.