سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

گنجاندن حداقل دو گروه مواد غذایی در وعده صبحانه

کارشناس تغذیه بیمارستان شهید بهشتی، گفت: برای دریافت بهتر مواد مغذی در وعده صبحانه، توصیه می شود حداقل دو گروه از 6 گروه مواد غذایی، در این وعده گنجانده شود.

مصطفی رنجبر  در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، افزود: هرم غذایی، شامل 6 گروه نان و غلات، سبزی ها، میوه ها، گوشت، چربی ها و لبنیات است که باید با توجه به نیاز و شرایط بدن افراد تنظیم شود.
وی با بیان اینکه مصرف صبحانه می تواند موجب ارتقا و تداوم سلامت شود، اظهار کرد: بهتر است به صورتی برنامه ریزی کنیم که یک سوم انرژی روزانه را از وعده صبحانه دریافت نمائیم.
به تنوع غذایی در وعده صبحانه، توجه کنید
این کارشناس تغذیه، ضمن توصیه به حفظ تنوع در وعده صبحانه، ادامه داد: مصرف مواد غذایی از گروه شیر و لبنیات، نان، میوه ها، آب میوه های تازه و تخم مرغ در وعده صبحانه می تواند مواد مغذی ضروری برای تامین انرژی، رشد، ترمیم و استحکام بافت ها را افزایش دهد.
رنجبر با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) در خصوص اهمیت صبحانه، خاطرنشان کرد: در این حدیث بر خوردن پاره ای نان پس از نماز صبح برای بوی خوش دهان، فرو نشاندن حرارت بدن، استحکام دندان ها و لثه، کسب روزی و خوی نیکو، تاکید شده است./س
برچسب ها: یاسوج ، صبحانه ، سبزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.