سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

همکاری دولت و بخش خصوصی زمینه ساز حضور مؤثرتر در بازارهای جهانی

استاندار اصفهان گفت: همكاري دولت با بخش خصوصي مي تواند زمينه خوبي براي حضور بيشتر در بازارهاي جهاني را فراهم كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، علیرضا ذاکر اصفهانی در دومین جلسه شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي استان با موضوع تمرکز برمسایل بانکی درجمع اعضای اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار داشت: بايد در جهت رونق صادرات و حضور مؤثرتر در بازارهاي جهاني با توجه به استعداد و ظرفیت‌های انسانی و صنعتی استان تلاش بيشتري صورت پذیرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه با همکاری دولت و بخش خصوصی بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد، بر سرعت بخشی و تخصصي كردن مباحث در شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي تأكيد كرد.

وی با تاکید بر اینکه تولید کنندگان استان باید به بازارهای برون مرزی کشور بیاندیشند، افزود: یکی از اهداف رایزنی برای حضور جدی فعالان اقتصادی استان اصفهان در کشور های حاشیه خلیج فارس است که در این راستا مذاکراتی با برخی مقامات شهر بصره عراق انجام داده‌ایم.

ذاکر اصفهانی سلیمانیه عراق را از دیگر فرصت‌ها خواند و عنوان کرد: ترکیه در سرمایه گذاری در کردستان عراق از ما پیشی گرفته است و باید تلاش بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

علیرضا ذاکر اصفهانی با بیان اینکه امیدوار هستیم در آینده نزدیک شرایط مطلوب اقتصادی در کشور حاکم شود، خاطر نشان کرد: بانک، عامل اثرگذاری در حیطه اقتصاد است و در شرایط فعلی مخاطبان اصلی در زمینه تولید و اشتغال مدیران بانکی هستند و به نوعی بسیاری از مطالبات سمت و سوی بانکی دارد.

براساس مصوبات این جلسه بانک‌های استان مکلف هستند به بدهکاران خوش حساب بخش خصوصی مساعدت کافی کنند.

هم‌چنین بانک‌ها باید با افرادی که تسهیلات بانکی را در راستای تولید اخذ کرده اما خارج از چهارچوب آن خرج کرده‌اند، به طور متمرکز و موضوعی رسیدگی کنند.

براساس یکی دیگر از مصوبات این جلسه بانک‌های استان موظف می‌شوند در صورت دریافت مطالبات خود از فعالان اقتصادی به بخشش جرایم تأخیری وام‌های آنان اقدام کنند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.