سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

توسعه بخش کشاورزی استان،تداوم تلاش برای پاسخگویی مناسب به نیاز جامعه

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: توسعه بخش کشاورزی تلاش سازمان یافته و روبه گسترشی است که برای پاسخگویی مناسب جهت برآورد نیازهای جامعه به محصولات کشاورزی و توانمند سازی اقتصاد این بخش در راستای اعتلای توان تولیدی کشور بدون وابستگی به نفت به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان با اشاره به اینکه، زمينه هاي مناسبي براي سرمايه گذاري در شهرستان کلیبر فراهم آمده و توسعه و آباداني منطقه بسیار چشمگیر بوده است گفت: ظرفیت‌های بدیع و جذاب منطقه کلیبر درصورت برخورداری ازحضور مستمر زمینه‌های سرمایه‌ گذاری، توسعه چشمگیر اقتصاد مبتنی برکشاورزی این منطقه را در پی خواهد داشت و این امر در میان مدت، جایگاه این شهرستان را در اقتصاد کشاورزی استان ارتقا خواهد بخشید.

وی با بیان اینکه توجه به ایجاد زیرساخت‌های مناسب تولیدات کشاورزی در این شهرستان فراهم شده است افزود: با عنایت ویژه استاندار آذربایجان شرقی، ایجاد مجتمع دامپروری و گاوداری 2 هزار راسی به عنوان الگوی دامداری صنعتی در کارگروه توسعه کشاورزی کلیبر تصویب و مقدمات امر، توسط جهادکشاورزی، در دستور اجرا قرار گرفته است.

محمدیان در ادامه با اظهار اینکه بیش از 12هزار واحد دامی در مناطق زلزله‌زده ارسباران ساخته شده و در مرحله بعد، تلاش برای توسعه زیرساختها وفراهم کردن زمینه‌های عمران وآبادانی این مناطق تداوم خواهد یافت، گفت: با تعامل نهادهای اجتماعی منطقه وتشکلهای بخش کشاورزی، اجرای برنامه های توسعه منطقه، باکمترین خطای ممکن می تواند درافزایش قابلیتهای شهرستان درایفای نقش تولیدارتقاء یافته محصولات کشاورزی نقش عمده ای را برعهده داشته باشد.

وی افزود: ایجاد بستر لازم برای تولید و اشتغال مولد و درآمد زایی برای خانوارهای ساکن در شهرستان و شاغل در بخش کشاورزی با توجه به امکانات بالقوه موجود در منطقه و حمایت دولت از توسعه بخش کشاورزی، سازمان را در تسریع تداوم روند توسعه بخش کشاورزی، ملزم نموده و تعامل با نهادهای اجتمایی و تفکر حاکم جهادی، این امر را در مدت زمان تعریفی تحقق پذیر خواهد ساخت .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، با اشاره به 70 هزار هکتار اراضی موجود، واقع در بخش مرکزی این شهرستان گفت: کمبود آب، توسعه کشاورزی در این اراضی را با مشکل مواجه نموده و با توجه به این امر که آبرسانی به این اراضی، مستلزم سرمایه گذاری می باشد مشخص کردن نحوه استفاده از این اراضی توسط منابع طبیعی و امور اراضی، خواهد توانست نسبت به واگذاری و جذب سرمایه لازم، ستاد توسعه شهرستان را در اتخاذ تصمیمات از حوزه عمل کافی برخوردار ساخته و روند توسعه شهرستان را از شتاب مطلوبی برخوردار نماید.

وی با اشاره به امکان دسترسی به آب به میزان 2/1 میلیون متر مکعب از طریق توسعه آبیاری تحت فشار وپوشش انهار درسطح این شهرستان افزود: براساس برنامه ریزی های انجام یافته، امر واگذاری اراضی 750 هکتاری این شهرستان، بستر سازی لازم در امر توسعه سطوح کشت را، برای فصل زراعی پیش رو امکان پذیر و سطح اشتغال بکار مستقیم در بخش کشاورزی را در کلیبر ارتقا خواهد بخشید. /س

برچسب ها: توسعه ، بخش ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.