سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندانبانان مكلف به رعایت حقوق شهروندی هستند

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه در جلسه شورای اداری زندان‌های این استان، گفت: بهره‌گیری از اندیشه و خرد جمعی راه‌های رسیدن به اهداف را تسهیل و تسریع می‌بخشد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، جلسه شورای اداری زندان‌های استان کرمانشاه با حضور "اژدر اسد بیگی" مدیرکل، معاونین و مسئولان ستادی و اجرای زندان‌های استان در محل سالن کنفرانس اداره کل تشکیل و ضمن پایش عملکرد سال جاری و وضعیت موجود زندان‌های استان، راه‌های تسریع در روند فعلی و تحقق اهداف تبیین شده مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل زندان های استان کرمانشاه با تاکید بر گشاده‌رویی و برخورد مناسب با کارکنان و سالم سازی محیط اداری و زندان‌ها، توجه دقیق به آیین‌نامه اجرایی، تلاش در جهت توسعه برنامه‌های فرهنگی، بهداشتی، اشتغال‌زایی زندانیان و همچنین امانت داری و صیانت از بیت المال و اجرای دستورالعمل ها، بر لزوم رعایت کامل دستورات رییس سازمان زندان‌ها تاکید و اظهارکرد: نگرش متقن به بخشنامه ها و دستورالعمل‌های اجرایی راه‌گشای تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی است و برای رسیدن به این اهداف باید تلاش و همت مضاعف صورت گیرد.

رئیس شورای اداری زندان‌های استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت ارزیابی عملکرد و پایش فعالیت های صورت گرفته سال جاری گفت: گاها ممکن است در اجرای برنامه ها موانع و مشکلاتی ایجاد شود و اهداف پیش بینی شده را با تاخیر مواجه سازد بنابراین باید بطور مستمر روند عملکرد بخش های مختلف بررسی و مورد پایش قرار گیرد تا نقاط ضعف و قوت برنامه‌ها مشخص و تمهیدات لازم در جهت بهبود وضعیت موجود اندیشیده شود.

اسدبیگی اظهارداشت: بهره گیری از اندیشه و خرد جمعی بسیار حائز اهمیت بوده و چنانچه در مجموعه همدلی، هم فکری و تعامل لازم صورت گیرد و زمینه خلاقیت و نوآوری ایجاد شود فرصتی برای بروز موانع و مشکلات در مسیر تحقق اهداف وجود نخواهد داشت و پویایی در مجموعه نهادینه می شود.

رئیس شورای اداری زندان‌های استان کرمانشاه افزود: شفاف سازی در محیط اداری، رفتار مناسب با زیر دستان، توجه جدی به آئین نامه و بخشنامه‌های اجرایی و رعایت عدالت در مجموعه از مهمترین مولفه‌های ارتقاء سلامت اداری است و مسئولان ستادی و اجرایی باید عامل و الگوی قانون مداری و حسن سلوک باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: حفظ نظم و امنیت، رعایت حقوق شهروندی، توسعه و گسترش برنامه‌های آموزشی و تربیتی با محوریت دینی، تکریم مخاطبین و کارکنان و ارتقاء اقتدار زندان‌ها و همچنین تلاش در جهت بازگشت شرافتمندانه مددجویان به جامعه از اولویت اهداف نظام زندانبانی کشور است که باید با درایت و تدبیر مسئولان ستادی و اجرای با دقت مورد توجه قرار گرفته و زمینه تحقق اهداف مورد نظرفراهم شود.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه خاطرنشان كرد: زندان‌ها نقش خطیر و حساسی در تامین امنیت اجتماعی دارند و برای حفظ و ارتقاء وضعیت موجود باید تعامل لازم با حوزه های مختلف قضایی، اجرایی، انتظامی، امنیتی و نهادها و موسسات دولتی و مردمی صورت گیرد و از ظرفیت، امکانات و کمک‌های این مراکز در جهت بهبود روند فعلی بنحو مطلوب بهره برداری شود.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.