سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

ويزاي كثيرالتردد جايگزين ويزاي عادي تجار مي‌شود

مدير گروه اقتصاد و بازرگاني معاونت برنامه‌ريزي استانداري خوزستان از حذف ويزاي عادي صادركنندگان در صادرات خبرداد و گفت: طبق رايزني‌هايي كه با استانداران كشور عراق داشتيم، قرار است ارايه ويزا براي تجار و صادركنندگان استان از جريان صادرات حذف و ويزاي كثيرالتردد جايگزين آن شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، عليرضا خياط عنوان‌كرد: پيش از اين تجار در جريان هر فعاليت صادراتي اقدام به اخذ ويزا مي‌كردند و اين امر براي تجار زمان‌بر بود؛ به همين علت اقدام به صدور ويزاي كثير‌التردد براي تجار ايراني و عراقي شده است.

وي افزود: عمده صادرات استان از پايانه‌هاي مرزي چزابه و شلمچه انجام مي‌شود كه بخش زيادي از كالاهاي صادراتي از پايانه‌ها مربوط به محصولات كشاورزي است. محصولات كشاورزي سهم بالايي از ميزان صادرات استان داشته و پس از فرآورده‌هاي نفتي، صادرات اين محصولات ارزآوري‌ بالايي را براي خوزستان دارند؛ بنابراين پايانه‌هاي صادراتي چزابه و شلمچه در توانمندي‌هاي توليدي و صادراتي استان تاثير مثبتي داشته است.

مدير گروه اقتصاد و بازرگاني معاونت برنامه‌ريزي استانداري خوزستان بيان‌كرد: در هر كدام از اين پايانه‌ها پنجره واحدي از كليه سازمان‌هاي مربوط وجود دارد كه به صادركنندگان خدمات‌رساني مي‌كنند.

خياط اظهاركرد: جهت افزايش صادرات توليدات خوزستان در سفر دوم رياست‌جمهوري ايجاد پايانه‌هاي ديگري در شهرستان‌هاي دزفول، شوش‌دانيال(ع)، رامهرمز و رامشير مصوب شد؛ هم‌اكنون اين پايانه‌ها نيازمند طرح توجيهي جهت احداث هستند و فرمانداران اين شهرستان‌ها در حال پيگيري آن مي‌باشند.

وي گفت: در حال حاضر 16 تفاهم‌نامه همكاري در زمينه‌هاي مختلف صادرات با استان‌هاي بصره، ميسان، اربيل، سليمانيه و واسط منعقد شده و اجرايي شدن اين تفاهم‌نامه‌ها كمك قابل توجهي به بخش صادرات مي‌كند.

مدير گروه اقتصاد و بازرگاني معاونت برنامه‌ريزي استانداري خوزستان يادآورشد: برگزاري نمايشگاه توانمندي‌هاي خوزستان در بصره و آستاراخان در دو ماه اخير بازدهي خوبي داشت، ضمن اين‌كه 70 درصد از كالاهايي كه در اين نمايشگاه عرضه شد، مربوط به بخش كشاورزي بود. نمايشگاه‌هاي ديگري نيز در دستور كار است كه سال آينده برگزار مي‌خواهد شد./س
برچسب ها: ویزا ، کثیرالتردد ، تجار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.