سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

واردات بی‌رویه در سال تولید ملی ظلم مضاعف است

نایب رئیس فراکسیون حمایت از تولید ملی گفت:‌ واردات بی‌رویه در سال «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» ظلمی مضاعف و آسیبی جدی در حمایت از این جبهه ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/جلیل جعفری‌بنه خلخال دیروز در همایش «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» در خلخال افزود: در سالی که از طرف مقام معظم رهبری به سال «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری شده است، مجلس شورای اسلامی در راستای عملیاتی کردن این امر مهم، اقدام به تشکیل کمیسیون ویژه تولید ملی و فراکسیونی با همین نام کرده است.

وی گفت:‌ در سالی که به لحاظ اقتصادی و مسایل بین‌المللی سال مهم و تأثیرگذاری برای کشور است تولید با مشکلات متعددی روبه‌رو است که این مشکلات می‌تواند در صورت تداوم، ضربه مهلک به تولید داخلی وارد کند.

جعفری‌بنه خلخال از جمله این مشکلات را افزایش قیمت حامل‌های انرژی ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، افزایش دستمزدها به تبع افزایش قیمت‌ها و تورم موجود و گاه بدون کنترل اعلام کرد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: ‌افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات و واحدهای تولیدی، نرخ بالای تسهیلات بانکی و نوسانات ارزی از دیگر مشکلات حوزه تولید است.

وی با انتقاد از پایین بودن بهره‌وری واحدهای تولیدی و صنعتی و ضرورت به‌روز کردن امکانات و ماشین‌آلات کهنه و فرسوده در این عرصه با دستیابی به فناوری‌های جدید گفت: این امر به همراه فاصله داشتن با استانداردهای جهانی سبب شده تا عرصه تولید با چالش‌ها و مشکلات عمده ای روبه‌رو شود.

جعفری‌بنه خلخال همچنین از واردات بی‌رویه سالیان گذشته و همچنین محور بودن سیاست‌های دولت با هدف پایین آوردن نرخ تولید به تبع واردات زیاد را از دیگر آسیب‌ها در این حوزه اعلام کرد.

وی، ضرورت اصلاح نظام بانکی و کاهش نرخ سود از بابت ارائه تسهیلات به بخش تولید را ضروری اعلام کرد و افزود:‌ در کنار آن اصلاح نظام بیمه‌ای، مالیاتی، اصلاح مقررات گمرکی و ارائه مشوق‌های لازم به صادرکنندگان با هدف حمایت از تولید داخلی، مهم به نظر می‌رسد.

جعفری‌بنه خلخال همچنین ضرورت اصلاح نظام قانون کار و روابط انسانی بین کارفرما و کارگر را بسیار ضروری اعلام کرد.

وی در ادامه گفت:‌ در قانون بودجه سال 92 هم به دنبال حمایت از تولید هستیم تا با عملیاتی کردن خواسته مقام معظم رهبری علاوه بر افزایش میزان تولید در بالا بردن نرخ اشتغال و ایجاد فرصت‌های کار برای متقاضیان، مجلس نیز به نوبه خود سهم بسزایی را انجام دهد./س

برچسب ها: اردبیل ، واردات ، بی ، رویه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.