سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

بهره گیری از گیاهان پوششی برای کنترل علف های هرز در باغ

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بعضی از گیاهان با ترشح موادی از رشد سایر گیاهان در نزدیکی خود جلوگیری می کنند و از این گیاهان می توان برای کنترل علف های هرز استفاده نمود.

سعداله اسکندری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: در باغ های شیبداری که فرسایش خاک در آنها زیاد است، استفاده از این گیاهان برای کنترل علف های هرز توصیه می شود.

وی تصریح کرد: در زمین هایی که شیب باغ زیاد نیست می توان برای از بین بردن علف های هرز، اطراف درختان را وجین نموده و یا سم علف کش پاشید.

اسکندری ضمن نام بردن بعضی از این گیاهان پوششی ادامه داد: در حد فاصل بین سایه انداز درختان و دربین ردیف ها با گیاهانی مثل چاودار، گندم و سورگوم پوشش گیاهی مناسب آیجاد می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: بهره گیری از مالچ نیز برای کنترل علف های هرز موثر است.

وی افزود: برای جلوگیری از رسیدن نور به علف های هرز باغ و حفظ رطوبت خاک می توان مالچ ر ا ضخامت بیش از 7 سانتی متر روی علف های هرز باغ پاشید.

اسکندری با اشاره ای به بهره گیری از دام برای چَرا در باغ تاکید کرد: قبل از این که علف های هرز به مرحله گلدهی برسند، می توان با چرانیدن گاو و گوسفند علف های هرز بخصوص سِس را در باغ های کوچک کنترل نمود/س

برچسب ها: بهره ، گیاهان ، پوششی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.