سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

لزوم برنامه ريزي در جهت تقويت حوزه پژوهشي دانشگاه ها

استاندار خراسان رضوي گفت: اين استان بايد به قطب دانشگاهي كشور با رويكرد برون گرا تبديل شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد حسين فروزان مهر در ديدار با اعضای هيات امنای موسسه آموزش عالي سجاد اظهار كرد: علی‌رغم جهش چشم گير توليدات علمي كشور طي 10 سال اخير، حوزه پژوهش در دانشگاه ها به دليل نبود ساختارهاي مناسب همواره مورد غفلت واقع شده است.

وي  با بيان اينكه بر اساس تكليف قانون برنامه پنجم توسعه، سهم توليد ناخالص ملي از محل توليدات دانش بنيان بايد از وضعيت كنوني به سه درصد ارتقا يابد، نهادينه شدن فرهنگ تحقيق و پژوهش در دانشگاه ها را امري ضروري توصيف كرد.

استاندار خراسان رضوي گفت: دانشگاه ها نبايد صرفا به مباحث آموزشی بپردازند، بلكه اتخاذ رویکردهای كاربردي و توجه به وضعيت بازار كار و نياز جامعه نیز بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي خاطرنشان كرد: عدم تناسب آموزش ها با نياز بازار، باعث شده تا با حجم قابل توجهي از جوانان جوياي كار مواجه باشيم كه فاقد مهارت هاي لازم برای ورود به عرصه بازار هستند.

فروزان مهر خواستار تعامل و ارتباط بيشتر ميان صنعت و دانشگاه شد و گفت: تربيت نيروي انساني ماهر، رفع نيازهاي بازار کار و همچنين ايجاد اشتغال، از اثرات مطلوب این ارتباط به شمار می رود.

استاندار خراسان رضوي در ادامه، با اشاره به توانمندي هاي استان در حوزه دانشگاهي، اعم از اعضاي هيات علمي فرهیخته، اساتيد مجرب و دانشجويان پويا، خاطرنشان كرد: اين استان بايد به عنوان قطب دانشگاهي كشور با رويكردی برون گرا در جهت تقويت حوزه آموزش عالي در كشورهاي آسياي ميانه تبديل شود.

گفتني ست در ابتداي اين ديدار حائريان، رييس موسسه آموزش عالي سجاد گزارشي از روند فعاليت اين موسسه و جذب دانشجو از بدو تاسيس تا كنون، ارائه نمود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.