سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

جابجایی خطوط اصلی نفت و گاز از محور سد مخزنی خیرآباد بهبهان انجام شد

رییس كارگروه مشترك شركت نفت و سازمان آب و برق خوزستان از جابجایی 3 خط اصلی نفت و گاز از محور سد مخزنی خبر آباد بر روی رودخانه خیر آباد بهبهان در جنوب شرق خوزستان ظرف مدت یك سال خبرداد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، 'عباس كایدخورده' اظهار داشت: با پیگیری های شبانه روزی تیم اجرایی و كارگروه مشترك تشكیل شده برای رفع موانع موجود از طرح های آب وزارت نیرو ظرف مدت یك سال، 3 خط اصلی نفت و گاز از محور سد مخزنی خیرآباد روی رودخانه خیرآباد در جنوب شرق استان خوزستان جمع آوری و به محل دیگری انتقال داده شد.

وی افزود: وجود تحریم ها هم نتوانست جلوی این عزم را گرفته و كار را متوقف كند و علیرغم وجود مشكلات فراوان برای تامین لوله و قطعات، اتصال جابجایی لوله ها با استاندارد و الزامات لازم انجام شد.

كاید خورده بیان داشت: وجود 3 خط لوله اصلی نفت و گاز باعث توقف اجرای سد خیرآباد شده بود و انتقال این خطوط لوله برای ادامه فعالیت های اجرایی این سد از اهمیت بالایی برخوردار بود.

رئیس كار گروه مشترك شركت نفت و سازمان آب و برق خوزستان افزود: اجرای این سد از سیلاب های مخرب رودخانه خیرآباد و مهاجرت بی رویه به شهرها جلوگیری كرده و علاوه بر توسعه و رونق اقتصادی و كشاورزی منطقه، آب شرب مورد نیاز شهرها و روستاهای پائین دست خود را فراهم می كند.

لازم به ذكر است ،احداث سد مخزنی خیرآباد با حجم مخزن 185 میلیون متر مكعب، با هسته رسی و ارتفاع 60 متر باعث توسعه 10 هزار هكتار از اراضی شهر سردشت زیدون در جنوب شرق استان خوزستان شده و هم اكنون عملیات اجرایی آن توسط معاونت توسعه سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان در حال انجام است /س
برچسب ها: جابجایی ، نفت ، سدمخزنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.