سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

خراسان جنوبی نخستین استان کشوردر ثبت وقایع حیاتی

فرماندار بیرجند گفت: خراسان جنوبی با ثبت 99.7 درصد وقایع حیاتی نخستین استان کشور در این زمینه است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛علی‌اکبر تناکی ‌در جلسه شورای هماهنگی ثبت و احوال بیرجند اظهار کرد: در بررسی آمارهای زاد و ولد و مرگ و میر به اعجازهای زیادی برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: در سطح دنیا، قاره، کشور و حتی یک روستا خداوند با حساب همه آمارهای ولادت و فوت را در کنار هم قرار داده است.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: اگر مرگ و میر در مردان بالاتر است از روی حساب بوده که خداوند می‌داند ولی آمارهای طلاق گویای عملکرد بشر است.

تناکی زیربنای هر کاری را در کشور آمارهای ثبت و احوال دانست و افزود: در انتخابات برای بررسی تعداد شرکت‌کننده در این امر خطیر از ثبت و احوال آمارها دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه آمار ارائه شده توسط ثبت و احوال مستند و درست است، اذعان داشت: تقریبا محکم‌ترین و به روزترین آمارها را می‌توان از ثبت و احوال دریافت کرد.

فرماندار بیرجند اضافه کرد: روند بهداشت و درمان خوب است و این وضع اجتماعی ما است که دچار مشکل شده و نیاز به برنامه ریزی دارد.

تناکی با اشاره به اینکه بعضی از دهیاران روستاهای بیرجند در روستاها سکونت ندارند تا به کارهای روستا رسیدگی کنند، متذکر شد: برای رفع این مشکل باید جایگاهی به نام معاون دهیار به صورت افتخاری تعریف شود تا در غیاب دهیار مسئول انجام کارها قرار گیرد.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی نیز باید در اسرع وقت آمار فوتی‌های در اثر تصادف را در اختیار ثبت و احوال قرار دهد.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی نخستین استان در ثبت وقایع حیاتی است، خاطر نشان کرد: ثبت وقایع حیاتی در این استان 99.7 درصد است./س

برچسب ها: نخستین ، استان ، وقایع ، حیاتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.