سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي‌نژاد در ديدار وزير امور خارجه بنين:

مصمم به گسترش روابط با همه كشورهاي مستقل هستيم

رييس جمهور با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران مصمم به گسترش روابط با همه كشورهاي مستقل است، بر افزايش سطح روابط با بنين تاكيد كرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي‌نژاد عصر امروز (يكشنبه) در ديدار نصيرو باكو آريفاري، وزير امور خارجه بنين روابط ايران و بنين را برادرانه و رو به رشد دانست و اظهار داشت: ايران گسترش روابط خود با كشورهاي مستقل از جمله بنين را مجدانه پيگيري كرده و آن را به نفع دو ملت و همه كشورهاي مستقل مي‌داند.

رييس جمهور همچنين ضمن اظهار تشكر از پيام همدردي همتاي بنيني خود به مناسبت درگذشت هوگو چاوز متقابلا فقدان وي را به رييس‌جمهور بنين تسليت گفت.

نصيرو باكو آريفاري، وزير امور خارجه بنين نيز در اين ديدار گفت: توافقات و همكاري‌هاي ايران و بنين با سرعت خوبي در حال اجراست و سفر آقاي صالحي به بنين كمك زيادي به تسهيل و تسريع در اجراي اين موافقت‌نامه‌ها نمود.

وزير امور خارجه بنين ضمن ابراز خشنودي از فضاي مثبت گفتگوهاي ايران و گروه 1+5 در آلماتي اظهار اميدواري كرد، حقوق هسته اي ايران به طور كامل احصا شود.

وي همچنين با اشاره به اعلام يك روز عزاي عمومي در كشورش به مناسبت درگذشت رئيس جمهور ونزوئلا، درگذشت هوگو چاوز را از سوي رييس جمهور كشورش به احمدي نژاد تسليت گفت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.