سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در کاهش وزن کودکان چاق خود سهیم باشید

براساس مطالعات جدید، بهترین راهکار کمک به کاهش وزن فرزندان همراه شدن والدین با آنها در برنامه غذایی‌است برای این کار در نظر گرفته شده است.

پروانه کاظمی کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: غذاهای سالم و کم کالری را در برنامه غذایی روزانه اعضای خانواده بگنجانید، کنترل میزان وعده‌های غذایی روزانه کودکان و هم چنین فعالیت‌های ورزشی در برنامه‌ای که برای کاهش وزن فرزندانتان در نظر گرفته‌اید و همراهی آنها در این برنامه، اثر بخشی آنرا افزایش می دهد و باعث ایجاد انگیزه در فرزندتان می‌شود.

وی افزود: مصرف سبزیجات تازه و منع مصرف میان وعده‌های شیرین و پرکالری در مدارس و تغییر در برنامه غذایی خانواده و تشویق فرزندان به فعالیت‌های بدنی از مهم ترین راهکارهای کاهش وزنت کودکان می باشند.

وی تصریح کرد: مصرف بیش از حد فست‌فود که از پیامدهای زندگی ماشینی است و کاهش علاقمندی کودکان به میوه ها و سبزیجات تازه به عنوان یک میان وعده غذایی سالم و هم چنین کم تحرکی آنها و اختصاص زمان قابل توجهی از اوقات فراغت به بازی‌های کامپیوتری و تماشای برنامه‌های تلویزیونی از عوامل زمینه‌ساز شیوع چاقی در جامعه امروز است که باید با آنها مبارزه کرد./ع2
برچسب ها: چاق ، کودک ، غذا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.