سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فینال دوم سوپرلیگ بسکتبال؛

"ابراهیم جابر" برگ برنده فینال دوم ماهشهر + ترين هاي بازي

تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام با اختلاف تنها یک امتیاز و گل سرنوشت ساز ابراهیم جابر، برنده دومین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال شد.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ دومین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال با تنها یک تغییر در ترکیب تیم مهرام آغاز شد و امیر صدیقی جای فرید اصلانی را در ترکیب تیم تهرانی گرفت. صدیقی در دیدار اول دو تیم بازی خوبی در دقایق حضور در زمین انجام داد و اعتماد مربی تیم را جلب کرد.

مهرامی ها برخلاف روز گذشته با شرایط بهتری در دفاع بازی را شروع کردند و حواسشان به پرتابهای بیرونی تیم پتروشیمی بود هر چند مهار تمام بازیکنان تیم ماهشهری کار سختی به نظر می رسید.

در دقایق میانی کوارتر نبرد برابر دو تیم بازی جذابی را رقم زده و هیچ یک از دو طرف در بازی برتری نداشتند.

با چند اشتباه دفاعی از صدیقی، فرید اصلانی جای خود را در ترکیب پس گرفت هر چند صدیقی در حمله چند حرکت مفید انجام داده بود. مهرام تا دو دقیقه به پایان کوارتر موفق شد بازی را از حالت برابر خارج کرده و با پنج امتیاز پیش بیافتد. در این دقیقه بهنام یخچالی هم در تیم پترو جای سانی بچیروویچ را گرفت.

مهرام کوارتر اول بازی را با حفظ 5 امتیاز 28 بر 23 برد.

شکستن شیشه ها برای ورود به سالن و ادامه بازی

 کوارتر دوم با خطایی که از روزبه ارغوان بر روی صمد گرفته شد، آغاز و این خطا اعتراض بازیکنان پترو را به همراه داشت چرا که روز قبل بعد از ضربه صمد به صورت حامد سهراب نژاد این حرکت تمارض بازیکن پتروشیمی تشخیص داده شد. صمد و روزبه در ادامه هم با یکدیگر درگیر بوده و بازیکن مهرام نسبت به بازی خشن ارغوان اعتراض داشت. بچیروویچ در دقیقه چهاردهم برای جلوگیری از درگیری بیشتر صمد را از بازی بیرون کشید.

در حین انجام بازی تماشاگران تیم پتروشیمی که تنها هفتصد نفر آنها اجازه حضور در سالن را پیدا کرده بودند در بیرون سالن شروع به شکست شیشه ها کردند اما بازی ادامه پیدا کرد. به نظر می رسید تعداد نیروهای پلیس برای کنترل جمعیت بیرون کم باشد. در نهایت تا اواخر نیمه اول با هماهنگی مسئولان ماهشهری این جمعیت کنترل شد.

 حامد آفاق بازیکن پتروشیمی در دقیقه پانزدهم سومین خطای خود را دریافت کرده و برای جلوگیری از بالا رفتن خطاها، جای خود را به یخچالی داد. مهدی کامرانی هم از تیم مهرام در طرف دیگر سومین خطای خود را دریافت کرد و سجاد مشایخی هم تیمی یخچالی در تیم ملی جوانان جای وی را در زمین گرفت. بهنام یخچالی جوان با وجود سن کم عملکرد خوبی در دقایق حضور خود داشته و اجازه نداد خلا آفاق در زمین حس شود.

السون بازیکن مهرام در دقیقه شانزدهم دچار آسیب دیدگی از ناحیه پا شده و مجبور به ترک زمین شد. در این زمان دو تیم 39-39 مساوی بودند. پتروشیمی در دو دقیقه پایانی نیمه با چهار امتیاز در بازی پیش افتاده و نیمه اول با نتیجه 51 بر 48 به سود پتروشیمی تمام شد. ابراهیم جابر با 20 امتیاز و چهار پاس گل و صمد نیکخواه با 17 امتیاز و 5 ریباند بهترین بازیکنان نیمه اول بازی بودند.

بازگشت آفاق و اختلاف 9 امتیازی

حامد آفاق که در نیمه اول به خاطر بالا رفتن تعداد خطاها از بازی بیرون رفته بود بار دیگر در ابتدای نیمه دوم به زمین بازگشت.  با حضور آفاق پتروشیمی ظرف پنج دقیقه اختلافی 9 امتیازی با حریف به وجود آورد. سانی هم در این دقایق بازی بهتری را نسبت به قبل انجام می داد. مهرامی ها برای کم کردن اختلاف به شدت در حمله پرجنب و جوش بوده و دفاع نسبتا خوبی را روی بازیکنان اصلی پترو انجام می دادند. با این وجود اختلاف به وجود آمده حفظ شد پتروشیمی کوارتر سوم را 20 بر 16 برد.

مهرام در کمتر از دو دقیقه در شروع کوارتر آخر با حرکات انفجاری به فاصله یک امتیازی پترو رسیده و با گل مارکو 74 بر 73 پیش افتاد.

بعد از سهراب نژاد و ارغوان، صمد نیکخواه هم در ترکیب مهرام چهارمین خطای خود را دریافت کرد. سهراب نژاد در این دقایق باعث تساوی دو تیم شده و با گرفتن چند خطا باعث بالا افتادن دوباره پتروشیمی شد.

روزبه ارغوان اولین بازیکن 5 خطایی بازی در دقیقه چهارم کوارتر آخر بود.

ابراهیم جابر که چندین شوت را از ابتدای بازی از دست داده بود در دقایق میانی کوارتر دو پرتاب سه امتیازی موفق تاثیرگذار به ثمر رساند و باعث شد اختلاف دو تیم به چهار امتیاز برسد.

اخراج کامرانی در دو دقیقه و سی ثانیه آخر

ماهشهری ها در دقایق آخر سعی در حفظ چهار امتیاز خود داشتند که مهدی کامرانی هم در این میان پنجمین خطای خود را دریافت کرد. در دو دقیقه آخر هر دو تیم با استرس باخت به کار خود ادامه داده و اشتباهاتی را هم مرتکب می شدند به خصوص بازیکنان پتروشیمی که حتی از بازی قبلی هم اشتباهات بیشتری در این دقایق داشتند.

یک دقیقه به پایان بازی جابر توپ صمد نیکخواه را ربود و با رساندن توپ به حامد آفاق اختلاف را به چهار امتیاز رساند. صمد نیکخواه هم که از این حرکت عصبانی شده بود ضربه ای به سر سجاد مشایخی هم تیمی جوان خود زد که به جابر نرسیده بود!

25 ثانیه به پایان بازی پتروشیمی تنها با دو امتیاز اختلاف از مهرام پیش بود که توپ هم به دست مهرام افتاد و سجاد مشایخی گلی حیاتی را در زیر حلقه به ثمر رساند تا دو تیم به تساوی 93-93 در 15 ثانیه پایانی برسند.

یک ترقه دیگر از هواداران بی ملاحظه ماهشهری

در این لحظه بار دیگر تماشاگران پتروشیمی ترقه ای به میان زمین زدند که به سرعت خود تماشاگران زننده ترقه را به ماموران پلیس معرفی کرده و شعارهایی هم علیه این حرکت دادند.خوشبختانه این ترقه در زمان وقت استراحت به زمین پرتاب شد و کسی نزدیک آن نبود و در نهایت با تصمیم مسئولان برگزاری بازی ادامه پیدا کرد.

جابر برگ برنده روز دوم

در حالی که تنها 15 ثانیه به پایان بازی مانده بود ابراهیم جابر بازیکن پتروشیمی توپ را با خونسری در دست نگه داشته و با رسیدن به ثانیه های آخر پرتاب سه امتیازی خود را به گل تبدیل کرد و برد دوم پتروشیمی را رقم زد. بعد از این حرکت یک صدم ثانیه به مهرام فرصت داده شد که موفق به استفاده از آن نشدند.

بازیکنان پتروشیمی بعد از سوت پایانی در زمین دور زده و سالن هم از شادی منفجر شد. صمد زاده سرپرست مهرام هم در این میان به هل دادن نوربخش رئیس سازمان لیگ پرداخت.

ابراهیم جابر با 35 امتیاز و 9 پاس گل ستاره بازی دوم فینال بود.

ترين هاي بازي فينال امروز

جابر روزبهاني با 35 امتياز و 9 پاس گل برترين بازيکن پتروشيمي، بچيروويچ بازيکن خارجي پتروشيمي با 24 امتياز و 5 ريباند و حامد سهراب با 20 امتياز و 9 ريباند شب استثنايي را پشت سر گذاشتند.

صمد نيکخواه بهرامي با 30 امتياز و 8 ريباند و مارکو ميليچ با 26 امتياز و 11 ريباند و امير صديقي با 14 امتياز و 6 ريباند برترين هاي مهرام بودند./مح

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.