سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه صنعتی شریف خبر داد:

بیشتر دانشجویان در رشته تحصیلی خود وارد بازار کار نمی شوند

بیشتر دانشجویان بورسیه به دانشگاه های خارج از دانشگاه شریف در مقطع دکتری هستند.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛رضا روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف امروز در نشست خبری تحول و ارتقاء محتوای برنامه درسی و آموزشی رشته های دانشگاهی که در سالن همایش های وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی گفت: بحث ارتقاء محتوای آموزشی بحث محمدی است و در بحث آموزش عالی یک مبحث ارتقاء متناوب و البته به صورت سنتی به شمار می آید بنابراین این ارتقاء محتوا متناوب و فصلی نم تواند باشد و باید به صورت مستمر پیگیری شود.
 
وی افزود: البته برای برقراری این ارتباط مستمر نیازمند کار مستمر و مشارکت همه از جمله اساتید دانشجویان و فارغ التحصیلان هستیم.
 
روستا آزاد به بحث آموزش متن باز اشاره کرد و تصریح کرد: هم اکنون مدت زمانی است که ما به استفاده از فضای سایبری تلاش زیادی انجام می دهیم چنانچه ماموریت ارتقاء علم و دانش به جای اینکه به استاد در کلاس باشد در هر مکان دیگری امکان پذیر شده است البته لزوما این روش به معنای آموزش از راه دور نیست.
 
وی در ادامه در خصوص عملکرد دستگاههای اجرایی تصریح کرد: هم اکنون شرکت های نفت، خودرو و فولاد در 5 سال آینده سرمایه و کیفیت مناسبی را در بر ندارند چنانچه امروز، بازارهای کشور ما خود کنترلی شده است و افرادی که آموزش می بینند لزوما در رشته خود مشغول به کار نمی شود.
 
وی در خصوص کمبود بودجه به دانشگاهها افزود: البته اعتبارات در حوزه پژوهشی و آموزشی به یکدیگر مرتبط نیستند و  پيشنهاد  و درخواست ما در این خصوص این بوده که آموزش عالی این مورد را بگذارد در آخرین موردی که به آن بودجه اختصاص می یابد.
 
روستا آزاد در ادامه در خصوص دانشجویان بورس خارج از کشور افزود: هم اکنون بیشترین دانشجویان بورسیه ما مربوط به دانشجویان تحصیلات تکمیلی است و در کشور نیز برنامه هایی مختص به مقاطع کارشناسی و بورسیه آنها وجود ندارد چنانچه البته به صورت مشخص شده بیشترین دانشجویان بورسیه در مقطع دکتری هستند.
 
وی در خصوص برنامه بورس 2+2 اظهار داشت: برنامه بورس 2+2 که حدود 2 سالی است در دانشگاههای مختلف از جمله دانشگاه شریف در حال انجام است و آن نیز به این صورت است که دانشجو 2 سال را در داخل کشور با هزینه داخل و 2 سال را در خارج از کشور با هزینه آن کشور به تحصیل ادامه می دهند بنابراین یک تبادل علمی در سطح بین المللی به وجود می آید.
 
وی تصریح کرد: بیشترین این دانشجویان که از این نوع بورسیه 2+2 استفاده می کنند به کشورهای اتریش، سوئیس، هنگ کنگ، فرانسه و عراق مشغول تحصیل هستند./ع2
برچسب ها: دانشجو ، رشته ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.