سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انتقال خون ایران عنوان کرد:

رشد 5/2 درصدی اهدای خون در سال 91 رسیدن به آمار 3 درصدی تا پایان سال

رئیس انتقال خون ایران ضمن اعلام رشد 5/2 درصدی اهدای خون در سال 91 از رسیدن این آمار به 3 درصد تا پایان سال اظهار امیدواری کرد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛دکتر توگه رئیس انتقال خون ایران در نشست خبری سازمان انتقال خون ایران گفت: اهدای خون امری مشارکتی و خداپسندانه است که این اقدام هر ساله در کشور با استقبال مواجه می شود.
 
وی افزود: 218 پایگاه اصلی و فرعی در 31 استان در سال 86 ما را به اهدای خون صد در صد داوطلبانه رسانده است و میزان رشد اهدای خون در سال 90 به 5/1 درصد رسید.
 
توگه تصریح کرد: در ده ماهه ی اول سال 91 رشد 6/2 اهدای خون نسبت به سال گذشته را داشتیم که با مشارکت مردم در این امر می توانیم این آمار را به 3 درصد هم برسانیم.
 
توگه افزود: اهدا کنندگان مستمر که خون مطمئا تری دارند در سال 91 70 درصد اهداکنندگان را به خود اختصاص داده اند.
 
رئیس انتقال خون ایران همچنین گفت: از نظر داشتن خون با کیفیت کشور ما جزو 5 کشور اول است چراکه در مورد آلودگی هایی مثل بیماری هپاتیت فقط 2/0 درصد در کیسه های خون در مورد هپاتیت خون 6/0 درصدی و در مورد بیماری ایزد این آمار در سال 91 به صفر رسیده است.
 
وی افزود: سازمان بهداشت جهانی این بررسی ها را به عنوان تاریخچه ی موفقیت سازمان انتقال خون ایران انتشار داده و این نشان دهنده ی کیفیت بالای محصولات ماست./ع2

برچسب ها: بهداشت ، خون ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.