سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

نبود نظام بیمه ای کامل هزینه نگهداری افراد مسن را به دولت تحمیل می کند

مدیرعامل صندوق بیمه عشایر و روستاییان کشور، از پوشش 37 درصدی مشمولین در این صندوق در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سید مجید موسویان در مراسم افتتاح سامانه (دما) در استان کرمانشاه اظهار داشت: در برخی از استانهای کشور مثل یزد و قم این رقم به 64 درصد می رسد و در استانهایی مثل سیستان و بلوچستان به دلیل خشکسالی و امرار معاش سخت کشاورزان این رقم حدود 20 درصد است.

 

 وی راه اندازی صندوق بیمه عشایر و روستاییان را خدمتی پایدار در تاریخ بیمه های اجتماعی دانست که به عنوان یک بیمه افتخاری و اختیاری مطرح است.

 

 طاهریان با تاکید بر اینکه نباید عزت و کرامت انسانی روستاییان و عشایر زیر سئوال برود، ادامه داد: باید تلاش کنیم هیچ تبعیضی بین جامعه روستایی و شهری نباشد.

 

 وی تامین آرامش و معیشت مردم را از ضروریات دانست و افزود: دولت باید برای این موضوع، برنامه ریزی کند.

 

به گفته این مقام مسئول، سلامت و درمان نیز از دیگر دغدغه های روستاییان و عشایر است که باید با مدیریت نظام بیمه ای برای آن برنامه ریزی شود.

 

موسویان دغدغه معیشت را از دیگر مشکلات عشایر و روستاییان عنوان کرد و ادامه داد: برخی از این خانواده ها به دلیل ازدست دادن و یا از کار افتادگی سرپرست با مشکل مواجه اند و حق دارند در نهایت احترام و بدون ارجاع به بهزیستی و کمیته امداد مستمری بگیرند.

 

مدیرعامل صندوق بیمه عشایر و روستاییان کشور با اعلام اینکه صندوقهای بیمه ای به انسانها امنیت و آرامش می دهند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما با 189 پرسنل در کل کشور به روستاییان و عشایر خدمت رسانی می کنیم.

 

 

 موسویان در ادامه با اعلام اینکه در حال حاضر جمعیت کشور به سمت پیر شدن می رود، گفت: در حال حاضر 59 درصد جمعیت کشور را افراد 20 تا 59 سال و هشت درصد را افراد بالای 60 سال تشکیل می دهند و در صورت ادامه این روند در چند سال آینده حدود 30 درصد جمعیت کشور بالای 60سال خواهند بود.

 

 وی معتقد است اگر نظام بیمه ای کاملی وجود نداشته باشد، هزینه نگهداری از افراد پیر به عهده دولت می افتد که دولت توانایی پرداخت آن را ندارد.

 

 وی با تاکید بر اینکه جوانان و افرادی که امروز شاغل هستند باید عضو صندوقهای بیمه ای شوند، خاطر نشان کرد: اگر در ایام اشتغال جوانان عضو این صندوق نشوند، صندوق با مشکل منابع مالی مواجه خواهد شد و نمی تواند تعهدات خود را به موقع انجام دهد./س

 

برچسب ها: کرمانشاه ، مسن ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.