سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حبیبی:

گزارش احمد شهيد توسط منافقان و محاربان با نظام اسلامی تدارک دیده شده است

دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به گزارش حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران گفت: آنچه احمد شهید تهیه کرده است توسط منافقان و محاربان با نظام اسلامی تدارک دیده شده و هیچ سندیتی ندارد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدنبی حبیبی" دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در نشست دبیران این حزب اظهارداشت: احمد شهید وقیحانه اجرای احکام اسلامی در ایران را نقض حقوق بشر معرفی کرده و متجاوزین به حقوق عمومی و نیز کسانی که فساد اخلاقی دارند را مورد حمایت قرار داده است.
 
دبیرکل حزب مؤتلفه تصریح‌کرد: مقامات ایرانی تا کنون 100 تخلف احمد شهید گزارشگر سازمان ملل را گزارش داده‌اند اما اراده‌ای وجود ندارد که به این گزارش اعتنا کند؛ غرب و آمریکا باید بدانند پس از سال‌های 60 که اوج خشونت و قتل و خونریزی ترویست‌ها در ایران بود، ملت ایران اجازه احیای تروریسم با پشتوانه بیانیه‌های حقوق بشری سازمان ملل را نخواهد داد.
 
وی افزود: آنچه احمد شهید تهیه کرده است توسط منافقان و محاربان با نظام اسلامی تدارک دیده شده و هیچ سندیتی ندارد.
 
حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وضعیت اقتصادی کشور و تعهدات رئیس‌جمهور و دولت به مردم برای کاهش تورم و گرانی یادآور شد: مقام معظم رهبری در دیدار خبرگان نکاتی را به مسئولان تذکر دادند از جمله اینکه «به مردم گزارش دهند که در موضوع گرانی چه کرده‌اند» اکنون یک آرامش نسبی بر بازار حاکم است؛ داد و ستد به طور طبیعی صورت می‌گیرد، مردم از گرانی‌ها گلایه دارند اما نمایشگاه‌های بهاره در کنترل و مهار گرانی مؤثر بوده‌اند.
 
دبیرکل حزب مؤتلفه با اشاره به ارائه بودجه دولت هم گفت: طبق قانون قرار بوده رئیس جمهور همراه بودجه سالیانه گزارش عملکرد یکساله پیشرفت برنامه پنجساله را هم به مجلس ارائه بدهد که تا کنون این کار انجام نشده است؛ فکر می‌کنم اگر رئیس‌جمهور گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص تحقق اهداف برنامه پنجساله پنجم توسعه را به مجلس ارائه دهد، یک گام به جلو برای رسیدن به یک تصویر شفاف از عملکرد دولت و عملیاتی شدن برنامه پنجم برخواهیم داشت.
 
وی ادامه داد: ما معتقدیم مجموعه توانایی‌هایی که در ملت و در دستگاه‌های اجرایی هست قادرند تحریم‌ها و فشارهایی که از سوی قدرت‌های جهانی وارد می‌شود را کنترل و مهار کنند.
 
حبیبی همچنین در خصوص عقب‌نشینی غرب در برابر مقاومت ملت ایران در پرونده هسته‌ای اظهار داشت: یک حقیقت را باید باور کنیم و آن اینکه اگر مقاومت کنیم به نتیجه می‌رسیم؛ آنچه در آلماتی گذشت اعتراف قدرت‌های جهانی به بخشی از حقوق هسته‌ای ملت ایران بود؛ اگر آنها در برابر حقوق ملت ایران تمکین کنند خود به خود قطعنامه‌های ظالمانه سازمان ملل و تحریم‌های یکجانبه آمریکا مشروعیت خود را از دست می‌دهند چراکه این قطعنامه‌ها براین اساس شکل گرفته است که آنها غنی‌سازی اورانیوم و بهره‌مندی از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را برای ایران به رسمیت نمی‌شناختند.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: البته داوری در این مورد دشوار است که آیا آنها همچنان قصد عقب نشینی دارند یا نه، این را باید در اجلاس آینده دید.
 
حبیبی خاطر نشان کرد: اگر گفت‌وگوها خوب پیش رود و صهیونیست‌ها در روند گفت‌وگوها اخلال نکنند، می‌شود پیش‌بینی کرد روابط با غرب به سمت منطقی و عقلانی پیش برود و پرونده هسته‌ای ایران به صورت عادی به آژانس برگردد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجلاس خبرگان اشاره کرد و گفت: انتخاب مجدد آیت‌الله مهدوی کنی به ریاست مجلس خبرگان را تبریک می‌گوئیم و این انتخاب را نشانه روش همگرایی بین خبرگان و نخبگان کشور تلقی می‌کنیم.
 
حبیبی با اشاره به برگزاری موفق اجلاس خبرگان گفت: بیانیه نهایی مجلس خبرگان حرف دل مردم است و امیدواریم مسئولان به مفاد آن توجه کنند.
 
دبیرکل حزب مؤتلفه در مورد کشتار شیعیان در پاکستان نیز گفت: مراجع تقلید دروس حوزه را روز شنبه گذشته تعطیل کردند، تا اعتراض ملت ایران را به گوش مقامات امنیتی پاکستان برسانند؛ ما نمی‌توانیم هر روز شاهد کشتار بی‌رحمانه شیعیان در کشور برادر و دوست، پاکستان باشیم و از این اخبار متأثر نباشیم.
 
وی افزود: نیروهای اهریمنی غرب در پاکستان که جنگ شیعه و سنی را به عنوان یک هدف دنبال می‌کنند باید این آرزو را به گور ببرند؛ علمای شیعه و اهل تسنن دست آنها را خوانده‌اند و انشاءالله تروریست‌ها در این میان رسوا خواهند شد.
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا را به ملت این کشور تسلیت گفت و افزود: آمریکای لاتین مدت‌هاست در اثر موج عظیم استکبارستیزی از زیر سلطه آمریکا خارج شده است؛ نقش چاوز در پدیداری موج ضد استکباری در آمریکای لاتین تعیین کننده بوده و ما از این جهت به شخصیت او ارج می‌نهیم.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.