سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور دريادار سياري در كشور عمان صورت گرفت

تأكيد فرمانده نيروي دريايي ايران بر برقراري امنيت منطقه بدون حضور بيگانگان

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: آمادگي پذيرش ناوهاي كشور عمان را در بندر عباس داريم و اميدواريم در آينده اين ملاقات‌ها در سطوح ناوگروه‌ها هم ادامه يافته و بيشتر تداوم يابد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، امير دريادار "حبيب‌الله سياري" فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، صبح امروز با حضور در كشور عمان با فرمانده نيروي دريايي اين كشور ملاقات و گفتگو كرد.

بنا بر گزارش روابط عمومي نيروي دريايي ارتش، دريادار سياری در اين ملاقات با بيان اينكه عمان، كشور دوست و برادر ماست و در منطقه منافع مشترك و مشابه با ما دارد، گفت: ما مي‌توانيم با كمك هم و در كنار ساير كشورهاي منطقه، امنيت منطقه  را برقرار كرده و براي اين كار هيچ‌گونه نيازي به حضور بيگانگان نداريم.

وي با اشاره به برنامه‌ريزي براي تداوم رزمايش و تمرينات مشترك دريايي با كشور عمان در مقياس وسيع‌تر خاطرنشان كرد: ايران و عمان با اقتدار و توانمندي‌هاي زياد دريايي قادر هستند با كمك ساير كشورهاي دوست و برادر منطقه، امنيت اين منطقه مهم و استراتژيك كه تنگه حساس و حياتي هرمز را نيز شامل مي شود، را برقرار كنند.

دريادار سياري افزود: نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران آمادگي پذيرش ناوهاي كشور عمان را در بندر عباس دارد و اميدواريم در آينده اين ملاقات‌ها در سطوح ناوگروه‌ها هم ادامه يافته و بيشتر تداوم يابد.

در ادامه، فرمانده نيروي دريايي عمان با ابراز خرسندي از حضور هيئت بلند پايه نظامي ايران در اين كشور، اظهار داشت: ما به دنبال توسعه روابط نظامي در حوزه دريا با كشور ايران هستيم و تمايل زيادي براي برگزاري رزمايش و تمرينات نظامي واقعي بصورت مشترك با شما را داريم.

وي با اشاره به برگزاري موفقيت آميز رزمايش مشترك امداد و نجات دريايي كه در منطقه يكم دريايي بندر عباس انجام شد ،افزود: نيروي دريايي كشور عمان تمايل زيادي براي توسعه سطح رزمايش ها و تمرينات نظامي با كشور ايران در اداره و مشاركت دريايي با اين كشور را يك افتخار مي‌داند.

فرمانده نيروي دريايي عمان در ادامه تصريح كرد: ما در حال حاضر به لحاظ تجهيزاتي در وضعيت خوبي به سر مي بريم و تعداد 3 فروند ناو جنگي كه توسط كشور انگلستان در دست تهيه و تحويل است به فواصل هر چهار ماه به كشور عمان واگذار مي شود و همچنين تعداد ديگري ناوشكن بزرگتر در كشور سنگاپور در دست ساخت داريم كه در آينده اي نزديك به ما تحويل خواهند داد.

وي با اشاره به صحبت‌هاي دريادار سياري اذعان داشت: ما در كنار نيروي دريايي ايران كه از اقتدار زيادي برخوردار است، قادر به تأمين امنيت منطقه هستيم و قطعأ اقتدار دريايي شما موجب اقتدار ما خواهد بود و توان دريايي ما هم به اين اقتدار خواهد افزود.

فرمانده نيروي دريايي عمان در پايان آمادگي اين كشور براي پذيرش ناوگروه‌هاي ايران در بنادر عمان تأكيد كرد.

گفتني است دريادار سياري در رأس يك هيئت بلند پايه نظامي و بنا به دعوت نيروي دريايي كشور عمان و به‌منظور تحكيم روابط صلح و دوستي ايران و عمان، تهران را به مقصد اين كشور ترك كرد.

انتهاي پيام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.