سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلوبال ريسرچ :

آمريکا و انگليس تروريست ها را در سوريه حمايت تسليحاتي مي کنند

پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ در گزارشي به حمايت تسليحاتي آمريکا و انگليس از عمليات تروريستي در سوريه پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در اين گزارش آمده است: نزديک به يک سال از طرح اين ايده مي گذرد و ظاهرا نشانه ها از هدايت حملات گسترده عليه ملت و دولت سوريه از سوي جبهه تروريستي القاعده از جمله گروه النصره حکايت دارد. 

اين در حالي است که بر اساس گزارش روزنامه ديلي تلگراف، آمريکا و انگليس مدت مديدي به تجهيز تسليحاتي تروريست هاي فعال در سوريه مشغول بوده اند که از جمله آنها مي توان به ارسال محموله عظيم سه هزار تني از سلاح به سراسر مرز سوريه با اردن و ترکيه اشاره کرد. 

ديلي تلگراف با چاپ مقاله اي تحت عنوان: "آمريکا و اروپا سرگرم ارسال محموله عظيم تسليحاتي به شورشيان سوريه از طريق زاگرب " نوشت سه هزار تن سلاح که به دوران يوگسلاوي سابق باز مي گردد از ماه نوامبر از فرودگاه زاگرب و به ويژه از طريق اردن براي شورشيان ارسال شده است.

اين موضوع نشان مي دهد که دسترسي شورشيان به سلاح هاي متعلق به دوران يوگسلاوي سابق به ميزان قابل توجهي افزايش يافته است و شمار اين سلاح ها بسيار بيشتر از ميزاني است که قبلا پيش بيني مي شد. 

اين محموله ها با حمايت مالي عربستان سعودي به دستور آمريکا تامين و با همکاري ترکيه و اردن، همسايگان سوريه، در اختيار شورشيان قرار مي گرفت. 

در اين گزارش آمده است علاوه بر کرواسي، ديگر کشورهاي اروپايي از جمله انگليس نيز در تامين اين سلاح ها نقش داشتند. 

گفته مي شود مشاوران نظامي انگليسي در کشورهاي هم مرز سوريه در کنار فرانسويها و آمريکاييها مشغول فعاليت هستند و رهبران شورشيان و افسران سابق ارتش سوريه را آموزش مي دهند. 

گمان مي رود آمريکاييها نيز به آموزش هايي در زمينه تامين امنيت سايت هاي تسليحات شيميايي در سوريه مشغول باشند. 

موارد مذکور که از نقش قابل توجه غرب در خشونت هاي سوريه با هدف براندازي دولت حکايت دارد نشان مي دهد که غرب از ابتدا براي استفاده از القاعده به عنوان يک نيروي مزدور برنامه ريزي کرده است و امروز شاهد همين مسئله هستيم. 

اين در حالي است که مرزهاي سوريه با اردن و ترکيه از مدتها پيش از سوي مرکز مبارزه با تروريسم ارتش آمريکا به عنوان کانون اصلي فعاليت هاي القاعده و تندروهاي افراطي اعلام شده است. غرب از يک سو هزاران تن سلاح را روانه اين منطقه مي کند و از سوي ديگر مدعي است که مي کوشد تا از دستيابي افراط گرايان به چنين تسليحاتي جلوگيري کند. 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.