سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار اسناد جديدي از نقش اردوغان در جذب و اعزام تروريست‌ها به سوريه

اسناد جديد پرده از نقش فعال ترکيه در جذب و اعزام تروريست ها به سوريه بر مي دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، اسنادي که به تازگي منتشر شده است بيش از پيش از نقش دولت رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه  در حمايت از تروريسم تکفيري در سوريه پرده بر مي دارد. 

يکي از افرادي که به عنوان عضو گروه هاي مسلح در سوريه مي جنگيد پس از زخمي شدن و اعزام به يکي از کشورهاي اروپايي براي معالجه سندي را فاش کرد که نشان مي دهد ترکيه چگونه تروريست ها را براي جنگ در سوريه جذب مي کند.

اين سند که نسخه اي از آن به دست روزنامه المنار رسيده است عبارت از يک فرم ده صفحه اي است که حاوي سوالات و اطلاعاتي درباره جامعه سوريه و نيز برخي اطلاعات امنيتي است که مقامات ترکيه آنها را بين شهروندان سوري توزيع مي کنند و افرادي که اين فرم ها را پر مي کنند بر اساس اطلاعاتي که در آن وارد کرده اند جذب مي کنند. اين افراد يا جذب گردان هاي مسلحي مي شوند که به سوريه اعزام مي شوند يا آن که به عنوان مزدوران اطلاعاتي در سوريه به خدمت گرفته مي شوند. 

به گفته منابع مورد وثوق اين نشريه تونسي مقامات ترکيه مرکزي موسوم به مرکز جامعه مدني و دموکراسي در سوريه ايجاد کرده اند که در واقع نقش شاخه غيرنظامي جبهه تروريستي النصره را ايفا مي کند. 

اين مرکز همچنين مبالغ زيادي از فرانسه، آمريکا و آلمان دريافت مي کند.

علاوه بر اين ترکيه به هر شخص سوري که بتواند شصت نفر را پيدا کند تا اين فرم ها را پر کنند مبلغي پول پرداخت مي کند. 

در ادامه گزارش آمده است: افراد تشکيل دهنده گروه هاي تروريستي از کشورهاي مختلف عربي و غير عربي جذب و به سوريه آورده شده اند تا از آنها به عنوان سوخت جنگي کثيف عليه سوريه استفاده شود. 

تصاوير پخش شده در اينترنت که نشان دهنده اعزام تروريست هاي تونسي به استان ادلب سوريه از طريق ترکيه است به خوبي بيانگر اين مسئله است. از سوي ديگر پايگاه هاي اينترنتي اخيرا تصاوير و اسامي اعضاي شبکه تروريستي القاعده را که در سوريه کشته شده اند منتشر کردند. گفته مي شود تعداد اين افراد به هزاران نفر مي رسد. اين در حاليست که عربستان سعودي انتشار اسامي کشته شدگان اين کشور در سوريه را ممنوع کرده اند. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.