سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اثرات تخريبي مسکن هاي ترکيبي در نارسايي کليه بيشتر است

مصرف بي رويه مسکن ها به خصوص مسکن هاي ترکيبي تاثير منفي در بروز ابتلا به نارسايي کليه ها دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر محسن نفر، دبير انجمن نفرولوژي در نشست خبري به مناسبت روز جهاني کليه گفت: مصرف بي رويه مسکن ها به ويژه مسکن هاي ترکيبي منجر به نارسايي حاد و مزمن کليه مي شود.

وي افزود: موضوعي که گريبانگير جوانها شده است استفاده از داروهاي بدنسازي و نيروزا است که منجر به نارسايي حاد کليه مي شود. متاسفانه تعداد زيادي از بيماران مبتلا به نارسايي کليه در اثر مصرف اين داروها مبتلا شده اند.

نفر تصريح کرد: بيماري هاي مزمن کليه هزينه هاي زيادي را به بيمار و جامعه تحميل مي کنند که بهترين درمان در اين زمينه پيشگيري از ابتلا به آن است .

 براي جلب توجه کردن و توجه به اين موضوع هر سال شعاري را به اين روز اختصاص مي دهند و امسال نيز اين شعار با عنوان جلوگيري از نارسايي حاد کليه ها و به کليه هاي خود آسيب نزنيد برگزار مي شود.

دکتر گنجي رييس انجمن نفرولوژي در ادامه عنوان کرد: پيشگيري بهتر از درمان است، تعدادي از بيماراني که دچار بيماريهاي کليه هستند به نارسايي کليه مبتلا مي شوند که با پيشگيري و تشخيص زودرس مي توان از اين امر جلوگيري کرد.

وي افزود: گروه سني سالمندان جزو گروه هاي پرخطر ابتلا به نارسايي کليه هستند. بايد به مردم آگاهي دهيم تا از بروز اين مشکلات جلوگيري شود./ح

برچسب ها: دارو ، کلیه ، دیالیز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.