سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودكفايي ايران در توليد شيرآلات صنعتي /كپي برداري غير قانوني معضل اصلي صنعت شيرآلات صنعتي

مديرعامل يك شركت توليدكننده شيرآلات صنعتي گفت : معضل اصلي توليدكنندگان معتبر شيرآلات صنعتي نبود نظارت بر شركت هاي ثبت شده در اين زمينه و كپي برداري غير قانوني از محصولات شركت هاي معتبر است .

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، شيرآلات صنعتي به عنوان يكي از مهمترين تجهيزات در صنايع مختلف به خصوص صنعت آب و فاضلاب محسوب مي شود كه با تلاش و همت متخصصان داخلي اكنون اين صنعت به خودكفايي كامل رسيده است .

پيشرفت و توسعه اين صنعت نيازمند حمايت هاي مالي و معنوي از توليدكنندگان داخلي است كه اگر هم برخي توليدكنندگان نيازمند حمايت مالي نداشته باشند اما نمي توان از حمايت هاي معنوي به وسيله مسئولين غافل شد .

 مينو سادات ميركاظم مديرعامل يك شركت توليدكننده شيرآلات صنعتي در اين باره گفت : ما در ساخت انواع شيرآلات صنعتي به خودكفايي كامل رسيده ايم  و ما توانايي توليد 20 نوع شيرآلات در سايزهاي مختلف را داريم .

وي افزود : محصولات چيني در ابتدا كه در بازار ايران حضور يافتند مشكلاتي را براي توليدكنندگان به وجود آوردند اما با توجه به كيفيت پايين محصولات چيني به مرور زمان حضورشان در بازار  شيرآلات در بخش آب و آبفا كمرنگ و تقريبا حذف شده است .

ميركاظم ادامه داد : ما به عنوان توليدكننده  شيرهايي را توليد مي كنيم كه داراي استاندارهاي بين المللي است و با محصولات معروف اروپايي قابل رقابت است .

وي با اشاره به اين كه 45 درصد توليدات شركت به صادرات اختصاص دارد عنوان داشت : محصولات توليدي به كشورهاي بلوك شرق ، تاجيكستان ، افغانستان ، پاكستان ، ونزوئلا و كشورهاي حاشيه خليج فارس صادر مي شود .

وي تصريح كرد : حتي برخي شيرآلات توليدي ايران به دليل كيفيت بالاي آن به صورت غير مستقيم به عربستان صادر مي شود .

مدير عامل اين شركت توليدكننده شيرآلات صنعتي با بيان اين كه تحريم ها مشكلي در توليدات ما ايجاد نكرده است عنوان داشت : هم اكنون 100 درصد محصولات توليدي ايراني است .

وي با انتقاد از رواج كپي برداري از شيرآلات شركت هاي معتبر در داخل كشور افزود : متاسفانه به دليل نبود نظارت كافي بر روند ثبت شركت ها برخي افراد با تشكيل شركت هايي به كپي برداري از محصولات شركت هاي معتبر  مي پردازند كه به دليل كيفيت پايين محصولات آنها مشتريان به مشكلات زيادي برخورد مي كنند.

ميركاظم توصيه كرد : مشتريان در هنگام خريد شيرآلات حتما به اصل بودن محصولات و شناخت علائم تجاري و شماره هاي ثبت شده بر روي شيرآلات دقت و توجه كافي را داشته باشند.

وي خاطر نشان كرد : برخي افراد به دليل ارزاني  محصولات كپي برداري شده و حتي وارداتي بي كيفيت را خريداري مي كنند كه عمر كوتاهي دارند در حالي كه عمر محصولات ايراني حداقل 20 سال و در شرايط خاص به 50 سال نيز مي رسد .

وي افزود : متاسفانه در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني از توليدكنندگان شيرآلات صنعتي حمايتي صورت نگرفته است و حتي با ايجاد برخي نوسان هاي ارزي باعث تغيير قيمت روزانه مواد اوليه در داخل كشور و توليد را با مشكلاتي مواجه كرده است .

وي در پايان گفت : متاسفانه  برخي مسئولين تنها صنعت خودروسازي را توليد مي پندارند ولي اكنون مسئله اصلي در كشور آب است و بايد به توليد تجهيزات آبي در كشور بها داده شود ./عب
برچسب ها: شیرآلات ، صنعت ، نیرو ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.