سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

50 درصد نارسایی کلیه به دلیل آگاهی کم گروه پزشکی اتفاق می افتد

50 درصد نارسایی های کلیه به دلیل آگاهی کم پزشکان در خصوص پیشگیری از نارسایی های کلیه اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر فصیحی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست خبری به مناسب روز جهانی کلیه گفت: 50 درصد نارسایی های کلیه به دلیل آگاهی کم گروه پزشکی، پرستاری در خصوص پیشگیری از بیماری های کلیه اتفاق می افتد که 90 درصد به عهده پزشکان و 10 درصد به عهده پرستاران و کادر درمانی است.

وی افزود: متخصص قلبی که فرد را مورد آنژیوگرافی قرار می دهد باید بررسی کند که فرد سابقه بیماری کلیه داشته است و یا جزء افراد هایریسک ابتلا به بیماری های کلیه است و داروی هاجب را جهت آنژیوگرافی برای وی تجویز کند. و جراحانی که بیماران را یک روز قبل از جراحی از خوردن مایعات و غذا منع می کنند اگر فرد دچار نارسایی کلیه باشد در خطر ابتلا به نارسایی حاد و یا مزمن قرار می گیرد.

فصیحی تصریح کرد: راه کار آن آگاهی دادن به پرسنل پزشکی است عکس برداری از کلیه ها صدها بار در روز در سراسر کشور انجام می شود که با تمهیدات و احتیاط های قبل صورت نمی گیرد.

وی خاطر نشان کرد: گروه های خطر مانند افراد مسن، افراد مبتلا به بیماری های مزمن و یا افرادي که سابقه قبلی ابتلا به بیماری های کلیه دارند باید بدانند داروهای هاجب، مسکن برای آن ها مضر بوده و وقتی که اسهال می شوند باید مایعات را تامین کنند تا از ابتلا به نارسایی حاد و مزمن کلیه پیشگیری شود./ح
برچسب ها: کلیه ، دیالیز ، قلب ، دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.